ZDROWIE

Jak wybrać okulary dla maksymalnego komfortu przez cały dzień?

Wybór okularów, które zapewnią Ci maksymalny komfort użytkowania przez cały dzień, to kluczowy krok w dbaniu o zdrowie wzroku i Twoje samopoczucie. Co należy wziąć pod uwagę, aby znaleźć dla siebie idealne okulary, które nie tylko będą zapewniały dos... czytaj więcej

Kwasy tłuszczowe omega-3 mogą hamować agresję

To, co jemy, może znacząco wpływać na nasze zachowania, a zła dieta jest czynnikiem ryzyka rozwoju problemów behawioralnych. W niedawnych badaniach naukowcy ustalili, że kwasy tłuszczowe omega-3 mogą... czytaj więcej

Mikroplastik znaleziony w każdej badanej próbce nasienia

Zanieczyszczenie mikroplastikiem jest wszechobecne. Malutkie fragmenty plastiku są już niemal w każdym miejscu na planecie - w powietrzu, wodzie, jak i glebie. Dostają się też do naszych organizmów.... czytaj więcej

Ultraprzetworzona żywność może mieć związek z bezsennością

Ultraprzetworzona żywność od dawna kojarzona jest z różnymi problemami zdrowotnymi, takimi jak cukrzyca czy choroby serca, ale, jak się okazuje, może powodować coś jeszcze. Nowe badania pokazują, że s... czytaj więcej

Skórki pomarańczy mogą poprawić zdrowie serca

Skórka pomarańczy chroni owoc, ale może też chronić nasze serca. Naukowcy ustalili, że wyciąg ze skórek pomarańczy może znacząco obniżyć ryzyko rozwoju chorób układu krążenia. Nowe badania pokazują, ż... czytaj więcej

71-letniemu mężczyźnie przeszczepiono wątrobę genetycznie zmodyfikowanej świni

Chińscy badacze przeprowadzili pierwszą w historii operację transplantacji wątroby pobranej od genetycznie zmodyfikowanej świni 71-letniemu mężczyźnie. Przeszczep miał miejsce dwa tygodnie temu i jak... czytaj więcej

Choroba Alzheimera bez objawów? 12 nietypowych przypadków

Naukowcy z Holandii odkryli w krajowym banku mózgów podgrupę osób, których mózgi wykazywały wszystkie oznaki choroby Alzheimera, ale osoby te nigdy nie wykazywały objawów choroby za życia. Badacze zna... czytaj więcej

Aparat słuchowy – jaki wybrać?

Aparaty słuchowe stanowią kluczowe urządzenia dla osób z ubytkiem słuchu, zapewniając poprawę jakości życia poprzez poprawę zdolności słyszenia. Wybór odpowiedniego aparatu może być wyzwaniem, biorąc... czytaj więcej