ZDROWIE

Spożywanie grzybów może zmniejszać ryzyko demencji

Grzyby mogą zmniejszyć ryzyko pogorszenia funkcji poznawczych. Seniorzy, którzy spożywają więcej niż dwie standardowe porcje grzybów tygodniowo, mają nawet o połowę niższe ryzyko wystąpienia łagodnych zaburzeń poznawczych – wynika z badań. czytaj więcej

Kiedy możemy i powinniśmy skorzystać z badań specjalistycznych w UK

Chociaż w większości sytuacji ścieżka leczenia czy diagnozowania choroby w UK zaczyna się w gabinecie lekarza rodzinnego, to nie zawsze wystarczy. Wizyta u specjalisty jest jak najbardziej możliwa i c... czytaj więcej

Naukowcy przywrócili wzrok ślepym myszom przy pomocy terapii genowej

Dzięki nowej terapii genowej naukowcom udało się przywrócić ślepym myszom wzrok w stopniu, który pozwalał im na sprawne poruszanie się między przeszkodami. Badacze chcą wkrótce sprawdzić swoją metodę... czytaj więcej

Naukowcy odkryli przełącznik DNA, który kontroluje proces regeneracji organizmu

Naukowcy z Uniwersytetu Harvarda odkryli przełączniki w DNA, które kontrolują geny wykorzystywane w procesie regeneracji całego organizmu. czytaj więcej

Badania nuklearne - wczesny alert onkologiczny

Techniki medycyny nuklearnej umożliwiają diagnostykę nowotworową na najwcześniejszym etapie - często wtedy, kiedy inne metody diagnostyczne zawodzą. Dzięki wczesnej diagnostyce z wykorzystaniem proced... czytaj więcej

Chorobę Alzheimera można wykryć za pomocą badania oka

Szybkie badania przeprowadzone przez okulistę może pewnego dnia pozwolić na zdiagnozowanie najczęstszej postaci demencji. Naukowcy wykazali, że utrata naczyń krwionośnych w siatkówce odzwierciedla zmi... czytaj więcej

Kava Kava czyli czym tak na prawdę jest pieprz metystynowy?

Kava kava czyli pieprz metystynowy (Piper methysticum), roślina uprawiana na wyspach zachodniego Pacyfiku, głownie w Vanuatu i na wyspach Mikronezji. Ludność żyjąca na wyspach Pacyfiku wykorzystuje ją... czytaj więcej