ZDROWIE

Rozwój i przebieg przeziębienia zależą od bakterii w nosie

Amerykańscy naukowcy twierdzą, że mieszanka bakterii, która znajduje się w naszych nosach, może wpływać na rodzaj i siłę przeziębienia. czytaj więcej

Sztuczne słodziki mają toksyczny wpływ na drobnoustroje jelitowe

Sztuczne substancje słodzące stają się coraz bardziej kontrowersyjne, co wydają się potwierdzać wyniki najnowszych badań, w których uznano sześć najpopularniejszych słodzików za toksyczne dla drobnous... czytaj więcej

Bakterie wywołujące choroby przyzębia mogą powodować Alzheimera

Długotrwała ekspozycja na bakterie wywołujące choroby przyzębia może zapoczątkować chorobę Alzheimera – wynika z nowych badań. czytaj więcej

Zidentyfikowano ludzkie szkieletowe komórki macierzyste

Naukowcy po raz pierwszy zidentyfikowali ludzkie szkieletowe komórki macierzyste, z których powstają kości, chrząstki lub zręby narządów. Komórki te zostały wyizolowane z kości płodu i dorosłego człow... czytaj więcej

Wyrostek robaczkowy usuwany niepotrzebnie?

Po ponad stu latach wycinania wyrostków robaczkowych badacze stwierdzili, że takie operacje nie zawsze są konieczne. W wielu przypadkach terapia antybiotykowa może być równie skuteczna w leczeniu zapa... czytaj więcej