95 proc. światowej populacji oddycha zanieczyszczonym powietrzem

Według nowego raportu State of Global Air na rok 2018 dotyczącego jakości powietrza, ponad 95 procent ziemskiej populacji oddycha zanieczyszczonym powietrzem. Zła jakość powietrza ma wpływ na zdrowie i może przyczynić się do przedwczesnej śmierci. czytaj więcej

Poszukiwania dawno utraconego rodzeństwa naszego Słońca

Międzynarodowa grupa astronomów prowadzona przez naukowców z Uniwersytetu w Sydney dokonała analizy składu chemicznego ponad 340 tysięcy gwiazd w Drodze Mlecznej. Celem badania jest poszukiwanie rodze... czytaj więcej

Przykład adaptacji genetycznej u współczesnych ludzi, która sprzyja nurkowaniu

Ludność ze społeczności Bajau z południowo-wschodniej Azji znana jest ze swoich niezwykłych zdolności do nurkowania. Nowe badania sugerują, że ich imponujące wyczyny nie są wynikiem treningu, ale racz... czytaj więcej

Implant, który wytworzy na skórze sztuczny pieprzyk, gdy wykryje nowotwór

W Szwajcarskim Instytucie Technologicznym opracowano urządzenie, które działa jak system wczesnego wykrywania nowotworów. Gdy zmiana chorobowa zostania wykryta, na ciele chorego pojawi się sztuczny pi... czytaj więcej

Naukowiec z Wrocławia dokonał pierwszej obserwacji nowego cyklu słonecznego

Polski astronom jako pierwszy zaobserwował na powierzchni Słońca bardzo małą plamę widoczną tylko przez kilkanaście godzin. Jednak jej pojawienie się oznacza początek nowego cyklu aktywności słoneczne... czytaj więcej

Sztuczne mięśnie, które udźwigną ciężar 12 tys. razy przekraczający ich masę

Na Uniwersytecie Illinois opracowano sztuczne mięśnie wykonane z włókna węglowego oraz gumy, które są w stanie podnieść 12 600 razy większą masę niż ich własna masa. czytaj więcej

Polacy odkryli komórki, które mogą zrewolucjonizować współczesną medycynę

Badania polskich biotechnologów mogą zrewolucjonizować współczesną medycynę. Komórki macierzyste VSELs, odkryte i opatentowane przez pracujący dotychczas w USA zespół profesora Mariusza Ratajczaka, st... czytaj więcej

TESS już w kosmosie. Wkrótce rozpocznie poszukiwania nowych światów

Satelita NASA TESS rozpoczął misją poszukiwania planet pozasłonecznych. Start odbył się z dwudniowym opóźnieniem. Naukowcy oczekują, że dzięki tej misji zlokalizują tysiące nieznanych dotąd egzoplanet... czytaj więcej

"Człowiek o trzech twarzach". Pierwsza na świecie osoba po drugim przeszczepie twarzy

Jerome Hamon jest pierwszą osobą na świecie, u której przeprowadzono drugi przeszczep twarzy. Pierwszy został odrzucony przez jego organizm, dlatego niezbędny był kolejny. Francuz powoli dochodzi po o... czytaj więcej

Meteoryt pochodzący z nieistniejącej już w naszym Układzie Słonecznym planety

Nowa analiza meteorytu Almahata Sitta przeprowadzana przez międzynarodowy zespół naukowców sugeruje, że diamenty w nim znalezione, powstały w czasie, gdy formował się Układ Słoneczny i stało się to pr... czytaj więcej