AKTUALNOŚCI

Teleskop na dnie morza

Na dnie Morza Śródziemnego trwają prace nad budową ogromnego teleskopu nowej generacji. Jednak za pomocą tego instrumentu naukowcy nie będą spoglądać w gwiazdy. Teleskop ma pomóc wyjaśnić niektóre z najpotężniejszych i najbardziej tajemniczych wydarz... czytaj więcej

7 największych cyberataków i włamań komputerowych w historii

Epoka postępującej informatyzacji wszystkich dziedzin życia, w jakiej przyszło nam żyć, przyniosła ze sobą zupełnie bezprecedensowe w dziejach świata zjawisko. Nigdy wcześniej jeden człowiek, wyposażo... czytaj więcej

Znaleziono pozostałości pradawnych czap polarnych Marsa

Naukowcy odkryli na Marsie warstwy lodu znajdujące się ponad 1,5 kilometra pod powierzchnią bieguna północnego, które, jak twierdzą, są pozostałościami starożytnych polarnych czap lodowych i mogą być... czytaj więcej

Na Morzu Śródziemnym powstała wyspa odpadów z tworzyw sztucznych

Naukowcy zauważyli, że między Korsyką a Elbą zgromadziło się duże skupisko odpadów z tworzyw sztucznych. Wyspa śmieci ma kilka kilometrów średnicy. Badacze uważają, że skupisko jest tylko „tymczasową... czytaj więcej

Odkryto skamieniałości najstarszego grzyba na Ziemi. Ma około miliarda lat

Mikroskopijne skamieliny znalezione w błocie na Wyspie Wiktorii wchodzącej w skład Archipelagu Arktycznego są pozostałościami najstarszego znanego grzyba na Ziemi - przekonują badacze. Naukowcy oszaco... czytaj więcej

Rewolucja neolityczna sprawiła, że życie stało się trudniejsze

Przez długi czas zakładano, że rewolucja neolityczna, czyli przejście ludów zbieracko-łowieckich do uprawy roli, hodowli zwierząt oraz osiadłego trybu życia, była postępem. Jednak według naukowców z C... czytaj więcej

„Powrót do żywych” – jak pomóc sobie w leczeniu przeziębienia?

Przeziębienie może dopaść każdego z nas. Katar, kaszel, bolące gardło, a także często bóle zatok – to jego główne objawy. Gdy chcesz szybciej „powrócić do żywych”, sprawdź nasze porady! czytaj więcej