AKTUALNOŚCI

Dlaczego czas z biegiem lat wydaje się płynąć szybciej?

Im więcej lat mamy na karku, tym bardziej wydaje się nam, że czas gna coraz szybciej. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiada za to nasz mózg, który w miarę starzenia się coraz wolniej przetwarza bodźce zewnętrzne – wyjaśnia fizyk z Duke University. czytaj więcej

Niezłożone jajo odkryte w skamieniałych szczątkach ptaka

Chińscy naukowcy odkryli skamieniałe szczątki ptaka, w którego ciele zachowało się niezłożone jajo. Kości należą do nieznanego wcześniej gatunku ptaka wielkości wróbla, który żył około 110 milionów la... czytaj więcej

Spożywanie grzybów może zmniejszać ryzyko demencji

Grzyby mogą zmniejszyć ryzyko pogorszenia funkcji poznawczych. Seniorzy, którzy spożywają więcej niż dwie standardowe porcje grzybów tygodniowo, mają nawet o połowę niższe ryzyko wystąpienia łagodnych... czytaj więcej

Nieznany mechanizm powstawania chorób mitochondrialnych odkryty przez badaczy z UW

Zespół badaczy z Uniwersytetu Warszawskiego odkrył nieznany dotąd mechanizm powstawania chorób mitochondrialnych. Badania warszawskich naukowców pozwalają na zastosowanie nowych strategii leczenia teg... czytaj więcej

Kiedy możemy i powinniśmy skorzystać z badań specjalistycznych w UK

Chociaż w większości sytuacji ścieżka leczenia czy diagnozowania choroby w UK zaczyna się w gabinecie lekarza rodzinnego, to nie zawsze wystarczy. Wizyta u specjalisty jest jak najbardziej możliwa i c... czytaj więcej

Ludzki mózg jest zdolny do wyczuwania pola magnetycznego?

Dla wielu gatunków zwierząt, jak chociażby dla migrujących gatunków ptaków czy żółwi morskich, pole magnetyczne, które otacza nasza planetę, pełni rolę kompasu. Ale jak wynika z nowych badań, ludzki m... czytaj więcej