AKTUALNOŚCI

Kto zapłaci za szkody na orbicie? Jak wysoko sięga nasza granica? Prace nad krajowym prawem kosmicznym

Trzeba wyznaczyć granicę Polski w kosmosie. Uzgodnić, kto ubezpieczy stłuczki, a także uregulować, kto i jak może zarobić na przestrzeni kosmicznej. Trwają prace nad pierwszą polską ustawą o działalności kosmicznej. Regulacji możemy się spodziewać ju... czytaj więcej

Kontakt z naturą ma lecznicze działanie

Dorośli zauważają, że współczesne dzieci mają mniej kontaktu z naturą i rzadziej bawią się na świeżym powietrzu niż oni w ich wieku. Intuicja zaś podpowiada, że przebywanie w otoczeniu dzikiej przyrod... czytaj więcej

Ludobójstwo w Rwandzie zmodyfikowało DNA ofiar i ich potomstwa

Niewyobrażalne cierpienia odcisnęły swoje piętno w DNA osób, które przeżyły ludobójstwo w Rwandzie w 1994 roku. Ślady tej psychologicznej traumy zostały przekazane następnemu pokoleniu i można je znal... czytaj więcej

Intrygujące odkrycia na Marsie. Łazik Curiosity znalazł ślady starożytnego życia?

Analiza próbek pobranych w kraterze Gale przez łazik Curiosity dostarczyła intrygujących informacji. Kilka z nich okazało się być bogatymi w pewien rodzaj węgla, który na Ziemi jest związany z procesa... czytaj więcej