AKTUALNOŚCI

W jeziorze ukrytym pod kilometrową warstwą lodu znaleziono życie

Naukowcy z projektu SALSA, którzy 26 grudnia dowiercili się do jeziora Mercera na Antarktydzie, znaleźli tam szczątki pradawnych drobnych skorupiaków i niesporczaków. Dodatkowo woda z jeziora jest bogata w tlen i pełna bakterii. czytaj więcej

Przemysł spożywczy niszczy planetę. Zostaniemy zmuszeni do zmiany diety?

Sposób, w jaki ludzkość produkuje pożywienie musi zmienić się radykalnie. W innym przypadku milionom osób grozi przedwczesna śmierć, a naszą planetę mogą spotkać katastrofalne i nieodwracalne szkody –... czytaj więcej

Fale radiowe zamiast promieniowania rentgenowskiego. Innowacja w diagnozie osteoporozy

We wczesnych etapach rozwoju osteoporozy, jej rozpoznanie może być stosunkowo trudne. Choroba ta nie wyróżnia się żadnymi charakterystycznymi symptomami czytaj więcej

Przypadkiem odnaleziono najstarszą zachowaną tablicę z układem okresowym

Naukowcy odnaleźli na Uniwersytecie St Andrews w Szkocji najstarszą zachowaną ścienną tablicę z układem okresowym pierwiastków. Odkrycia dokonano przypadkowo, podczas sprzątania magazynu. czytaj więcej

Saturn nie zawsze miał pierścienie

Saturn swój wyjątkowy wygląd zawdzięcza pierścieniom. Ale w długiej historii Układu Słonecznego ta planeta nie zawsze tak wyglądała. Naukowcy znaleźli dowody na to, że pierścienie Saturna są stosunkow... czytaj więcej

Polsko-izraelski zespół badaczy zademonstrował pierwszy kwantowy obraz próbki biologicznej

Naukowcy z Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego wraz z kolegami z Instytutu Naukowego Weizmanna w Izraelu zademonstrowali nową metodę mikroskopii – Quantum Image Scanning Microscopy. Metoda ta w... czytaj więcej

Pierwsza roślina na Księżycu zamarzła

Ledwie usłyszeliśmy o wykiełkowaniu pierwszych roślin na Księżycu, gdy pojawiła się informacja, że eksperyment zakończył się, a księżycowe pędy bawełny zwiędły. Wszystko z powodu nastania na Księżycu... czytaj więcej

21 stycznia całkowite zaćmienie Księżyca

W poniedziałek 21 stycznie dojdzie do całkowitego zaćmienia Księżyca. Zjawisko astronomiczne będzie widoczne z terenów Polski, jeśli oczywiście niebo będzie wolne od chmur. Następna taka okazja trafi... czytaj więcej

Dowiedz się, jak działa automatyka przemysłowa!

Automatyka przemysłowa to szczytowe osiągnięcie technologiczne, które zmieniło sposób, w jaki przebiegają procesy produkcyjne. Ma szerokie zastosowanie w wielu branżach, gdzie podnosi wydajność oraz j... czytaj więcej

Statek kosmiczny z napędem parowym?

Naukowcy z Florydy połączyli siły z firmą Honeybee Robotics i opracowali prototyp małego statku kosmicznego napędzanego… parą. Koncepcja zakłada, że taki pojazd będzie czerpał paliwo prosto z asteroid... czytaj więcej