AKTUALNOŚCI

Dane z sondy Rosetta ujawniły ultrafioletową zorzę polarną wokół komety

Dane zebrane przez sondę Rosetta ujawniły zaskakujące zjawisko. Nieistniejąca już sonda zaobserwowała zorzę polarną wokół badanej przez nią komety 67P/Czuriumow-Gierasimienko. Jednak w przeciwieństwie do zorzy polarnej widzianej na Ziemi, ta dostrzeż... czytaj więcej

Gąbki morskie inspiracją dla nowej generacji drapaczy chmur i mostów

Gąbki kojarzą się nam raczej z czymś miękkim. Jednak to właśnie ze szkieletów gąbek zamieszkujących morskie głębiny naukowcy czerpią inspirację dla kolejnej generacji mocniejszych budynków, wytrzymals... czytaj więcej

Polski lek na COVID-19 obiecujący, ale trzeba potwierdzić jego skuteczność

Zanim zaczniemy świętować sukces polskiego leku na COVID-19, trzeba poczekać na wyniki badań klinicznych, potwierdzające jego skuteczność – powiedział specjalista chorób zakaźnych Warszawskiego Uniwer... czytaj więcej

Nowe badania ujawniają kołysanie się cienia czarnej dziury w centrum galaktyki M87

W ubiegłym roku Teleskop Horyzontu Zdarzeń dostarczył pierwsze obrazy supermasywnej czarnej dziury znajdującej się w centrum galaktyki M87. Nowe analizy archiwalnych i niepublikowanych dotąd danych z... czytaj więcej

Prof. Leszek Królicki: W medycynie nuklearnej jesteśmy świadkami przełomu

Procedury radioizotopowe już dziś pomagają diagnozować COVID-19, rozpoznawać schorzenia na etapie, zanim zaczną dawać objawy i oceniać skuteczność chemioterapii już po pierwszych dawkach leczenia. Nie... czytaj więcej

Szukasz nawilżacza powietrza? Wybierz nawilżacz ewaporacyjny!

Zastanawiasz się nad zakupem nawilżacza powietrza, ale nie wiesz czy wybrać parowy, ultradźwiękowy czy popularny ewaporacyjny? Ostatni jest najlepszym wyborem, przeczytaj dlaczego i wybierz najlepszy... czytaj więcej

Szwedzi budują największy żaglowiec na świecie. Oceanbird pomieści aż 7 tys. pojazdów

Inżynierowie ze Szwecji pracują nad wizjonerskim projektem, który może zrewolucjonizować współczesny transport morski i uczynić go bardziej ekologicznym. Wszystko za sprawą powrotu do rozwiązań znanyc... czytaj więcej

Burza magnetyczna mogła przyczynić się do zatonięcia Titanica

- Północne światła były bardzo silne tamtej nocy - wspominał świadek zatonięcia Titanica. Jarząca się zorza rozświetlała niebo 15 kwietnia 1912 roku, w noc katastrofy. Nowe badania wskazują, że burza... czytaj więcej

W górnictwie kosmicznym czekają gigantyczne pieniądze

Świat patrzy w kierunku kosmosu, gdzie z Księżyca i asteroid chce wydobywać cenne, trudne do policzenia złoża. Startupy opracowują nowatorskie technologie, loty na orbitę dramatycznie tanieją, a rządy... czytaj więcej

Jak dbać o zdrowie zwierząt domowych?

Kiedy odwiedzić weterynarza? Jak często szczepić zwierzęta? Czy można dbać o zdrowie psa/kota na co dzień? Przeczytaj i dowiedz się najważniejszych informacji o opiece nad czworonożnym przyjacielem. czytaj więcej