CZŁOWIEK

Dziedzictwo genetyczne denisowian zapewnia korzyści mieszkańcom Papui-Nowej Gwinei

Geny otrzymane w spadku od denisowian mogą zapewniać przewagę w walce z infekcjami oraz w przystosowaniu do życia na znacznych wysokościach – wynika z badań mieszkańców Papui-Nowej Gwinei, którzy w swoim DNA noszą kilka proc. genów naszych wymarłych... czytaj więcej

Najstarsze ludzkie wirusy odkryte w szczątkach neandertalczyków sprzed 50 tys. lat

Analiza genetyczna szkieletów neandertalczyków, którzy żyli w górach Ałtaj w dzisiejszej Rosji umożliwiła zidentyfikowanie pozostałości trzech wirusów powiązanych z patogenami współczesnego człowieka.... czytaj więcej

Podziemna struktura odkryta w pobliżu Wielkiej Piramidy w Gizie

W pobliżu piramidy Cheopsa w Gizie archeolodzy natknęli się na ukrytą pod piaskami dziwną strukturę w kształcie litery „L”. Badacze sądzą, że może być to wejście do głębiej znajdujących się obiektów,... czytaj więcej

Ważne słownictwo w emailu w języku angielskim - klucz do skutecznej komunikacji

Komunikacja e-mailowa odgrywa niezwykle istotną rolę w naszym życiu zawodowym i osobistym. Dlatego też warto zadbać o to, aby nasze wiadomości były klarowne, uprzejme i profesjonalne. W tym artykule p... czytaj więcej

Ludzie wyewoluowali zdolność do biegów długodystansowych w celu chwytania ofiar?

Od zamierzchłych czasów ludzie polowali na dużego zwierza za pomocą maczug, włóczni czy łuków. Ale pradawne społeczności na całym świecie polegały także na innej, często pomijanej broni: naszych nogac... czytaj więcej