CZŁOWIEK

Dlaczego czas z biegiem lat wydaje się płynąć szybciej?

Im więcej lat mamy na karku, tym bardziej wydaje się nam, że czas gna coraz szybciej. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiada za to nasz mózg, który w miarę starzenia się coraz wolniej przetwarza bodźce zewnętrzne – wyjaśnia fizyk z Duke University. czytaj więcej

Ludzki mózg jest zdolny do wyczuwania pola magnetycznego?

Dla wielu gatunków zwierząt, jak chociażby dla migrujących gatunków ptaków czy żółwi morskich, pole magnetyczne, które otacza nasza planetę, pełni rolę kompasu. Ale jak wynika z nowych badań, ludzki m... czytaj więcej

Nasz mózg podejmuje decyzje zanim sami sobie je uświadomimy?

Proces podejmowania decyzji może być bardziej automatyczny niż dotychczas przypuszczano. Z nowych badań wynika, że mamy mniejszą kontrolę nad naszymi osobistymi wyborami, a te można przewidzieć na pod... czytaj więcej

Przyszłość technologii jest kobietą

„Szklany sufit” już dawno zaczął pękać. Działania prowadzone od lat przez środowisko feministyczne, nacisk na równouprawnienie i różnorodność na wszystkich etapach edukacji, a przede wszystkim ambicje... czytaj więcej

Poszukiwania egzotycznych cząstek w LHC. FASER - nowy eksperyment z polskim akcentem

Rada Badań CERN zatwierdziła nowy eksperyment w Wielkim Zderzaczu Hadronów o nazwie FASER. Jego celem ma być poszukiwanie egzotycznych cząstek, które mogą być związane z ciemną materią. Jednym z pomys... czytaj więcej

Zmodyfikowane genetycznie drożdże wytwarzają THC i CBD

Dzięki inżynierii genetycznej naukowcom z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkley udało się wyhodować drożdże, które produkują THC i CBD - główne składniki konopi. Drożdże wytwarzają też inne kannabin... czytaj więcej

Długie oglądanie telewizji może powodować problemy z pamięcią u osób starszych

Nowe badania sugerują, że osoby starsze, oglądające telewizję przez trzy i pół godziny dziennie są bardziej narażone na problemy z pamięcią. czytaj więcej

Muzyka negatywnie wpływa na kreatywność

Międzynarodowy zespół naukowców zakwestionował popularny pogląd mówiący o tym, że słuchanie muzyki pobudza kreatywność. Jest wręcz odwrotnie. Jak sugerują wyniki badań, podczas słuchania muzyki ludzie... czytaj więcej

Badania psychologiczne – do wykonywania jakich zawodów są konieczne?

Jak zapewne niewielu z nas wie, badania psychologiczne wykonywane są nie tylko w przypadku podejrzewania u pacjenta jakiejś choroby psychicznej. Zazwyczaj wykonywane są one w całkiem innym celu! Jest... czytaj więcej