CZŁOWIEK

Analiza DNA mieszkańców Afryki Zachodniej ujawnia ślady nieznanego dotąd przodka człowieka

Pula genów współczesnych mieszkańców Afryki Zachodniej zawiera ślady tajemniczego hominina, niepodobnego do żadnego z dotychczas odkrytych. Nowe badania wskazują, że ten dawno wymarły gatunek niegdyś krzyżował się z naszymi przodkami na kontynencie a... czytaj więcej

Jak wybrać idealne rośliny do akwarium?

Akwarium jest idealną ozdobą do każdego mieszkania. Rybki to świetnie rozwiązanie dla osób, które nie mogą mieć innych zwierząt. Jednak należy pamiętać, że jest to bardzo duża odpowiedzialność. Rybki... czytaj więcej

DNA neandertalczyków obecne u wszystkich żyjących współcześnie ludzi

Nowa metoda analizy DNA pod kątem śladów genów neandertalskich ujawniła, że również współczesne populacje afrykańskie, które uważano w dużej mierze za wolne od neandertalskich genów, mają zaskakująco... czytaj więcej

Erupcja Wezuwiusza zmieniła mózg ofiary w szkło

Wybuchu Wezuwiusza w 79 roku miał katastrofalne skutki dla pobliskich miejscowości. Kataklizm pochłonął życie tysięcy osób. Temperatury towarzyszące eksplozji były tak wysokie, że mózg jednej z ofiar... czytaj więcej

Odtworzono głos egipskiego kapłana sprzed 3 tys. lat

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii, brytyjskim naukowcom udało się zrekonstruować głos Nesyamuna - egipskiego kapłana, który żył za czasów panowania Ramzesa XI, około trzy tysiące la... czytaj więcej

Naukowcy zarejestrowali na filmie proces tworzenia się i zrywania wiązań atomowych

Dotychczas proces łączenia i zrywania wiązań atomowych był pokazywany na modelach. Teraz można zobaczyć, jak wygląda to w rzeczywistości. Grupie naukowców z Niemiec i Wielkiej Brytanii udało się zarej... czytaj więcej

Odkryto nowe oddziały terakotowej armii

Chińscy archeolodzy odkryli nieznane wcześniej oddziały terakotowej armii. Znalezisko obejmuje ponad 220 wojowników w różnych rangach, 12 koni, resztki rydwanów oraz skrzynie wypełnione bronią wykonan... czytaj więcej

Czy badanie wariografem jest wiarygodne?

Badania wariograficzne są wykonywane na potrzeby wymiaru sprawiedliwości, firm oraz osób prywatnych. Ilość „wykrywanych kłamstw” rośnie z roku na rok, w miarę jak metoda staje się coraz bardziej popul... czytaj więcej