CZŁOWIEK

Najstarsza i największa budowla Majów odkryta w południowym Meksyku

Na południowym krańcu Meksyku odkryto rozległą konstrukcję, która, według naukowców, może reprezentować najstarszy i największy zabytek starożytnej cywilizacji Majów. Struktura jest ogromna, dłuższy bok prostokątnej platformy ma blisko 1,5 kilometra... czytaj więcej

Sąd zezwolił na wyprawę do wraku Titanica. Celem jest telegraf, z którego nadano sygnał SOS

Sędzia cofnął obwiązujący od 20 lat zakaz rozcinania Titanica. Otwiera to drogę firmie zajmującej się wrakiem do rozpoczęcia prac poszukiwawczych i odzyskania „głosu” okrętu, którym określa się telegr... czytaj więcej

Kursy zawodowe – inwestycja w przyszłość

Co zrobić, by przez cały okres aktywności zawodowej pozostać wartościowym graczem na rynku pracy? Skorzystaj z szerokiej oferty szkoleń zawodowych, dzięki którym podniesiesz swoje kompetencje lub bez... czytaj więcej

Dr hab. Andrzej Dragan: rzeczywistość jest o wiele dziwniejsza niż nam się zdaje

Fizyka kwantowa jest bardzo prosta, uczę jej studentów fizyki drugiego roku. Natomiast teoria ta jest zaskakująca i nieintuicyjna — i w tym tkwi problem. Łatwo ją zrozumieć, trudno się z nią pogodzić... czytaj więcej

Wulgaryzmy łagodzą odczuwanie bólu?

W odpowiednich okolicznościach nieparlamentarne słowa wypowiadane na głos wydają się łagodzić odczuwanie bólu. Ale w aspekcie przeciwbólowym ważne jest też, jakich wulgaryzmów używamy – przekonują nau... czytaj więcej