CZŁOWIEK

Zjednoczone Emiraty Arabskie sterują pogodą. Zasiewanie chmur spowodowało ulewy

Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA) borykały się ostatnio z wysokimi temperaturami przekraczającymi 50 st. C. Po tygodniach uciążliwego upału i suszy, niebiosa w końcu się otworzyły. Stało się to dzięki armii dronów i samolotów do zasiewania chmur. czytaj więcej

Badania pokazują, że tylko niewielka część naszego DNA jest unikalna dla współczesnych ludzi

Niejedna osoba zadawała już pytanie, co sprawia, że ludzie są wyjątkowi? Naukowcy zrobili kolejny krok w kierunku rozwiązania tej zagadki. Dzięki nowemu narzędziu ustalili, że jedynie 7 proc. naszego... czytaj więcej

Neandertalskie dzieło sztuki sprzed 51 tys. lat

Dotychczasowe dowody na artystyczne zdolności neandertalczyków są nieliczne. Znaleziono jedynie proste motywy czy odbicia dłoni pozostawione przez naszych kuzynów na ścianach jaskiń. Jednak nowe odkry... czytaj więcej

Najstarszy szczep dżumy znaleziony w szczątkach mężczyzny sprzed 5000 lat

W szczątkach mężczyzny, który pięć tysięcy lat został pochowany na terenach dzisiejszej Łotwy naukowcy znaleźli najstarszy jak dotychczas szczep bakterii wywołujących dżumę. Analiza genetyczna ujawnia... czytaj więcej

Człowiek smok – kolejny nowy gatunek człowieka? Może być naszym najbliższym krewnym

Doskonale zachowana czaszka znaleziona w rzece Songhua w Chinach w latach 30. ubiegłego wieku reprezentuje nieznany do tej pory gatunek człowieka – Homo longi - wynika z nowych badań. Odkrycia sugeruj... czytaj więcej

W Izraelu odkryto nieznany wcześniej gatunek człowieka

W wykopaliskach na stanowisku Nesher Ramla w pobliżu miasta Ramla w Izraelu odkryto kości nieznanego nauce gatunku człowieka, który żył w Lewancie w okresie 140-120 tys. lat temu. Skamieniałe szczątki... czytaj więcej

Branża IT szuka kobiet do pracy

Branża IT zmienia się. Niedostępny dla kobiet bastion mężczyzn, którzy całymi dniami zajmują się tworzeniem oprogramowania i rozwiązań IT, na przestrzeni ostatnich lat stał się bardziej liberalny. Cor... czytaj więcej

Jak przesądy wpływają na nasze decyzje zakupowe i jak wykorzystują to sprzedawcy?

Osoby przesądne mają większą skłonność do popełniania błędu poznawczego zwanego animizmem – czyli do nadawania wybranym obiektom cech typowych dla organizmów żywych. Animizm zwiększa podatność na pers... czytaj więcej

Angielski dla 4-latka – czy warto zaczynać naukę języków tak wcześnie?

Rodzice chcą dla swoich dzieci jak najlepiej. Dlatego staramy się dbać o ich rozwój, zdrowie, dietę, uprawianie sportów. Jedną z podstawowych umiejętności, które przydają się w życiu każdego z nas, je... czytaj więcej