PLANETA

Gdzie znajdziemy złoto? W zasięgu ręki!

Jest chociażby w laptopie, którego używamy do codziennej pracy. Znajduje się też w naszym ciele, a dokładniej – we krwi. W środku naszego globu znajdują się ogromne pokłady złota, ale ze względu na swoje położenie, jest ono dla nas często nieosiągaln... czytaj więcej

Zmiany pola magnetycznego mogą zachodzić dużo szybciej niż dotychczas sądzono

Nowe badania przeprowadzone przez University of Leeds i University of California w San Diego sugerują, że zmiany w kierunku ziemskiego pola magnetycznego mogą następować nawet 10 razy szybciej niż sąd... czytaj więcej

Przodek dinozaurów żywił się owadami i był niewiele większy od chomika

237 milionów lat temu na Madagaskarze żyło nieduże, owadożerne stworzenie. Mierzyło zaledwie 10 centymetrów wysokości, ale naukowcy twierdzą, że mimo małych rozmiarów, należało do grupy ostatnich wspó... czytaj więcej

Rekiny wielorybie mają malutkie zęby wokół oczu

Największa znana człowiekowi ryba – rekin wielorybi – posiada w skórze wokół gałek ocznych tysiące maleńkich zębów. W nowych badaniach naukowcy wyjaśniają, w jaki sposób rekiny wykorzystują je do zabe... czytaj więcej

Biegun Południowy ociepla się trzy razy szybciej niż reszta planety

W ciągu ostatnich 30 lat temperatura na biegunie południowym podnosiła się trzy razy szybciej, niż na reszcie naszej planety – wynika z nowych badań. Naukowcy oceniają, że powodem takiego stanu rzeczy... czytaj więcej

Rekordowa błyskawica nad Brazylią. Miała ponad 700 km!

Najdłuższa na świecie błyskawica przecięła niebo nad Brazylią 31 października 2018 roku. Miała ponad 700 km – podała Światowa Organizacja Meteorologiczna (WMO) działająca przy ONZ. WMO poinformowała t... czytaj więcej