PLANETA

Czarne żaby z Czarnobyla. Ekspresowa ewolucja w strefie wykluczenia

W latach 2017-2019 hiszpańscy naukowcy przebadali ponad 200 żab na różnych obszarach północnej Ukrainy, w tym z okolic elektrowni jądrowej w Czarnobylu. Skupili się na ubarwieniu skóry rzekotek wschodnich, które zazwyczaj jest jasnozielone. Badania z... czytaj więcej

Psy wiedzą, kiedy jesteśmy zestresowani. Potrafią to wyczuć z oddechu i potu

Twój pies wie, kiedy jesteś zestresowany. Wszystko dlatego, że procesy fizjologiczne związane z ostrą reakcją na stres powodują zmiany w ludzkim oddechu i pocie, które psy mogą wyczuć i to z dokładnoś... czytaj więcej

Powierzchnia podwodnych lasów jest większa niż sądziliśmy

Prawdopodobnie część z nas nie zdaje sobie z tego sprawy, ale również pod powierzchnią oceanów znaleźć możemy lasy. Oczywiście nie w klasycznym tego słowa znaczeniu. Niemniej jednak ich sumaryczna pow... czytaj więcej

Psy widzą i odbierają świat zupełnie inaczej niż my

Mówi się, że pies jest najlepszym przyjacielem człowieka. Ostatnio naukowcy poczynili kolejny krok w kierunku lepszego zrozumienia naszych czworonożnych przyjaciół. Przeprowadzone przez nich badania d... czytaj więcej

Ile jest mrówek na Ziemi?

Ile gwiazd znajduje się w naszej galaktyce? Ile ziaren piasku jest na Saharze? Ile mrówek żyje na Ziemi? Wydaje się, że na tego typu pytania nie można odpowiedzieć. Jednak dzięki rozległej analizie da... czytaj więcej