PLANETA

W Argentynie odkryto szczątki latających gadów o rozpiętości skrzydeł sięgającej 9 metrów

Naukowcy z Argentyny odkryli szczątki największego gatunku pterozaura, jaki kiedykolwiek znaleziono w Ameryce Południowej i jednego z największych latających kręgowców w historii Ziemi. Nieznany dotychczas gatunek, nazwany przez badaczy „Smokiem śmie... czytaj więcej

Wiosna – interesujące fakty, które warto znać

Wiosna trwa w najlepsze. Dni są coraz dłuższe i cieplejsze, a przyroda na dobre obudziła się do życia. To zdecydowanie najbardziej inspirująca pora roku. Co warto o niej wiedzieć? czytaj więcej

W Chinach odkryto gigantyczne zapadlisko z własnym lasem

Grotołazi odkryli gigantyczne zapadlisko w odległych lasach Regionu Autonomicznego Kuangsi-Czuang w Chinach. Na jego dnie, na głębokości blisko 200 metrów, znaleźli wejścia do jaskiń oraz dobrze zacho... czytaj więcej

Jak dbać o ekologię podczas pakowania rzeczy do wysyłki?

Otrzymujesz od kuriera paczkę, otwierasz ją, w środku znajdujesz olbrzymie ilości folii i papieru, a pod stosami tych wszystkich materiałów widzisz w końcu zamówiony produkt, oczywiście kilka razy mni... czytaj więcej

Nowe badania genetyczne ujawniają tajemnicę psów dingo

Psy dingo to największy lądowy drapieżnik Australii, ale ich ewolucyjna historia była do niedawna owiana tajemnicą. Teraz nowe badania pokazują, że australijskie psy dingo pochodzą prawdopodobnie od d... czytaj więcej

Kluczowe elementy życia na Ziemi znalezione w meteorytach

W badaniach sprzed kilku dekad wykazano, że meteoryty zawierają niektóre, ale nie wszystkie, zasady azotowe nukleotydów, z których uformowało się DNA i RNA. Korzystając z ponownych analiz trzech meteo... czytaj więcej

Światowy Dzień Ziemi. Czym jest ślad wodny i jak go ograniczyć?

Dzień Ziemi, to międzynarodowa inicjatywa, której celem jest promowanie postaw proekologicznych w społeczeństwie. Data 22 kwietnia od ponad 50 lat stanowi okazję do refleksji nad aktualną sytuacją nas... czytaj więcej