PLANETA

2019 był drugim najgorętszym rokiem w historii pomiarów

Według analiz przeprowadzonych przez NASA i NOAA, ubiegły rok był drugim najcieplejszym rokiem w historii. Raporty amerykańskich instytucji potwierdza też Światowa Organizacja Meteorologiczna (WMO). Badania te pokazują długoterminowy trend ocieplania... czytaj więcej

Drzewa, których czas się nie ima. Żyją po kilka tysięcy lat i nie wykazują oznak starzenia

Miłorząb japoński jest żywą skamieliną. To najstarszy żyjący gatunek drzewa, który pozostał względnie niezmieniony przez około 200 milionów lat. Jak wynika z niedawno przeprowadzonych badań, żywotność... czytaj więcej

Altruistyczne zachowania wśród papug popielatych

Nowe badania wykazały, że papugi popielate pomagają sobie nawzajem w zdobywaniu pożywienia, bez żadnych oczekiwań, że ich działanie zostanie odwzajemnione. To pierwszy raz, gdy zachowania altruistyczn... czytaj więcej

Magnes zmienia zachowanie psów

Psy faktycznie kierują się w magnetycznym kierunku północ-południe podczas defekowania; preferencję tego kierunku może jednak zaburzyć obecność w pobliżu nawet niewielkiego magnesu. Prawdopodobnie zmy... czytaj więcej

Maskonury przyłapane na używaniu narzędzi

Naukowcy zaobserwowali, jak maskonury – niewielkie ptaki morskie – wykorzystują patyki, by... podrapać się po grzbiecie. To pierwsze dowody na używanie narzędzi przez ptaki morskie i jedyny przykład k... czytaj więcej

4 sposoby na walkę ze smogiem. Ty też możesz mieć dobry wpływ na planetę!

Smog coraz bardziej daje się nam we znaki. Staramy się walczyć z nim na różne sposoby. Poniżej garść informacji związanych z tym tematem. Przekonaj się, że ty również możesz mieć wpływ na nasze wspóln... czytaj więcej