NOWE TECHNOLOGIE

Pierwsze programowalne włókno cyfrowe pozwalające monitorować organizm i wykrywać choroby

Naukowcy z MIT stworzyli pierwsze na świecie programowalne włókno cyfrowe, które po wszyciu w materiał koszuli będzie zdolne odbierać oraz przechowywać i analizować dane na temat naszego organizmu. Włókno wyposażono w szereg czujników oraz układ pami... czytaj więcej

Nasz mózg potrafi przystosować się do... dodatkowego kciuka

Niedawne eksperymenty ze sztucznym kciukiem przyniosły zaskakujące rezultaty. Naukowcy wyposażyli uczestników badań w dodatkowy kciuk, kontrolowany za pomocą palców stopy. Ochotnicy z zaskakującą łatw... czytaj więcej

Bezprzewodowy mikrochip, który może monitorować procesy zachodzące w organizmie

Wszczepialne urządzenia medyczne, szeroko stosowane do monitorowania różnorodnych sygnałów biologicznych, całkowicie zmieniają opiekę zdrowotną i poprawiają jakość życia milionów ludzi. Naukowcy chcą... czytaj więcej

Naukowcy potrafią sterować zachowaniami myszy. Przy pomocy światła zmusili je do zawierania przyjaźni

Dzięki bezprzewodowym implantom wszczepionym do mózgów myszy uczeni byli w stanie sterować ich zachowaniami społecznymi w czasie rzeczywistym. Naukowcy wykorzystali technikę znaną jako optogenetyka, d... czytaj więcej

Nowy interfejs mózg-komputer zamienia myśli na tekst

Naukowcy opracowali interfejs mózg-komputer, który jest w stanie odczytać sygnały z mózgu ludzi myślących o pisaniu ręcznym i przetworzyć je na tekst wyświetlany na ekranie komputera. Zespół badaczy m... czytaj więcej

Prąd ze Słońca - czy polski klimat nadaje się do fotowoltaiki?

Coraz więcej gospodarstw domowych decyduje się na zainwestowanie w fotowoltaikę. Nic w tym dziwnego - to rozwiązanie przyjazne dla planety oraz dla naszego portfela. Jak konkretnie wygląda sytuacja zw... czytaj więcej