KOSMOS

Nowy rozdział w turystyce kosmicznej. Misja Inspiration4 na orbicie okołoziemskiej

Czterech astronautów-amatorów wystartowało z Florydy w podróż na orbitę okołoziemską. Lot misji Inspiration4 jest pierwszym całkowicie cywilnym lotem w kosmos bez udziału przedstawicieli NASA czy innych agencji kosmicznych. Misja wystartowała z Kenne... czytaj więcej

Nowe odkrycia sugerują, że warunki niezbędne do powstania życia mogą być powszechne

Nowe odkrycia grupy naukowców sugerują, że podstawowe warunki chemiczne, które doprowadziły do ​​powstania życia na Ziemi, mogą występować szeroko w całej Galaktyce. Astronomowie zidentyfikowali w dys... czytaj więcej

Krew, pot i łzy astronautów mogą posłużyć do produkcji „kosmicznego betonu”

Brytyjscy naukowcy opracowali przepis na podobny do betonu materiał budowlany składający się z regolitu, białka obecnego w ludzkiej krwi oraz związku wydalanego wraz z moczem czy potem. AstroCrete, bo... czytaj więcej

Próbki zebrane przez łazik Perseverance sugerują długą obecność wody

Dwa dni po pomyślnym pobraniu pierwszej próbki z Czerwonej Planety łazik Perseverance pobrał z tego samego kawałka skały drugą próbkę. Wstępne analizy zebranych okruchów skalnych sugerują, że głaz, z... czytaj więcej

Coś w pobliżu centrum Galaktyki emituje sygnały radiowe

Astronomowie zlokalizowali w pobliżu centrum Galaktyki źródło sygnałów radiowych. Zostało ono sklasyfikowane jako ASKAP J173608.2-321635, ale naukowcy nie byli w stanie ustalić, jaki rodzaj kosmiczneg... czytaj więcej

Łazik Perseverance z powodzeniem pobrał pierwszą próbkę marsjańskiego gruntu

Dane zebrane przez łazik Perseverance wskazują, że udało się pobrać próbkę gruntu z Czerwonej Planety. Pierwsza próba, która została podjęta początkiem sierpnia, nie powiodła się. Próbki w ramach przy... czytaj więcej

Przynajmniej jedna czwarta gwiazd podobnych do Słońca pożera swoje planety

Jak wynika z nowych badań, co najmniej jedna czwarta wszystkich gwiazd takich jak Słońce pochłonęła w pewnym momencie swojego życia jedną ze swoich planet. Wyniki te wskazują, że wiele układów planeta... czytaj więcej

Nowe pęknięcia na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Rosyjscy kosmonauci odkryli nowe pęknięcia w module Zarja Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) i obawiają się, że szczeliny mogą z czasem się powiększać. Moduł Zarja trafił na orbitę 20 listopada 1... czytaj więcej

Hyceany – nowa klasa egzoplanet, na których może istnieć życie

Astronomowie z Cambridge zidentyfikowali nową klasę egzoplanet, które teoretycznie mogłyby sprzyjać rozwojowi życia. Światy te pokryte globalnym oceanem z atmosferami bogatymi w wodór zostały nazwane... czytaj więcej

Najszybciej orbitująca asteroida w Układzie Słonecznym

Astronomowie odkryli asteroidę, która okrąża Słońce w rekordowo krótkim czasie. Kosmiczna skała o średnicy około jednego kilometra, znana jako 2021 PH27, wykonuje jedno okrążenie wokół naszej gwiazdy... czytaj więcej

KOSMOS

Interesują Cię najnowsze informacje i ciekawostki naukowe o kosmosie? Chcesz regularnie pogłębiać swoją wiedzę? Nasz dział "kosmos" jest zatem z całą pewnością miejscem idealnym dla Ciebie! Regularnie publikujemy w nim najnowsze informacje o kosmosie – pochodzące z wiarygodnych źródeł, sprawdzone i redagowane z dużą starannością.

Inspirujemy i informujemy - informacje o kosmosie

Nasz portal powstał po to, aby regularnie informować o najciekawszych wydarzeniach w dziedzinie nauki i inspirować każdego czytelnika do odkrywania i eksplorowania tego, co jeszcze nie odkryte. Oferujemy najświeższe informacje o kosmosie, najnowsze badania, obserwacje, a także przełomowe odkrycia naukowców, fizyków i astronomów. Wszystkie, nawet najtrudniejsze informacje staramy się przekazywać w sposób przystępny, tak, aby poszerzanie wiedzy było prawdziwą przyjemnością, a jest to możliwe ponieważ lubimy to co robimy i dobrze się na tym znamy! Staramy się wzbogacać artykuły poprzez ciekawe materiały graficzne, w tym filmy obrazujące nowe odkrycia lub zjawiska. Doskonale wiemy, że artykuł w takiej formie znacznie łatwiej przyswoić.

Wszystkie informacje o kosmosie w jednym miejscu

Stworzyliśmy przestrzeń idealną dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami z zakresu astronomii, odkrywając tajemnice kosmosu: gwiazd, planet, komet i wielu wyjątkowych zjawisk, które zachwycają i inspirują miliony osób na całym świecie. Już nie musisz zaczynać każdego dnia od przeszukiwania Internetu w celu znalezienie najświeższych informacji o kosmosie - zbieramy je dla Ciebie wszystkie w jednym miejscu, w naszym serwisie! Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele osób zainteresowanych jest nauką, jednak nie ma czasu na szukanie informacji – na takim portalu jak nasz, wszystkie ciekawostki są w zasięgu ręki!

Serwis tworzy przez ludzi z pasją i dla ludzi z pasją

Nasz Dziennik Naukowy to serwis tworzony przez doświadczonych dziennikarzy, którzy pasjonują się nauką i kierowany jest także do osób, dla których "ciekawostki ze świata nauki", w tym ciekawostki naukowe o kosmosie, dają wiele satysfakcji. Jesteśmy przekonani, że czytelnicy w różnym wieku znajda na naszym portalu swoją codzienną dawkę wiedzy!