KOSMOS

Każdego roku na naszą planetę spada ponad 5000 ton pozaziemskiego materiału

Do powierzchni naszej planety nieustannie dociera kosmiczny pył. W większości są to malutkie drobinki pochodzące z komet i asteroid, ale jest ich całkiem dużo. Po dwóch dekadach zbierania materiału na Antarktydzie, międzynarodowy zespół naukowców osz... czytaj więcej

Pierwszy lot marsjańskiego śmigłowca Ingenuity przełożony

Pierwszy lot drona Ingenuity odbędzie się nie wcześniej niż w środę 14 kwietnia – poinformowała NASA. Pierwotnie start zaplanowany był na niedzielę, jedna ze względu na nieprawidłowe działania wirnikó... czytaj więcej

Najdokładniejsza w historii mapa Wszechświata obejmująca tysiące galaktyk

Międzynarodowy zespół astronomów z Polakami w składzie opublikował najdokładniejszą znaną mapę Wszechświata w zakresie niskich częstotliwości radiowych. Dzięki nowemu przeglądowi nieba udało się zbada... czytaj więcej

Marsjański dron Ingenuity przetrwał pierwszą noc na Marsie

Znajdujący się na Marsie dron Ingenuity jest gotowy do lotu. Niewielki wiropłat został odczepiony od korpusu łazika Perseverance i samotnie przetrwał pierwszą marsjańską noc. Odłączenie Ingenuity od ł... czytaj więcej

Kawałki protoplanety, z której powstał Księżyc, mogą nadal znajdować się głęboko pod powierzchnią Ziemi

Uważa się, że około 4,5 miliarda lat temu, na początku historii Układu Słonecznego, Thea - planeta wielkości Marsa, uderzyła w młodą Ziemię. W wyniku tego kosmicznego kataklizmu powstał Księżyc. Jak s... czytaj więcej

Naukowcy sugerują istnienie prądów morskich w podpowierzchniowym oceanie Enceladusa

Ukryty pod grubą pokrywą lodu podpowierzchniowy ocean Enceladusa, jednego z księżyców Saturna, wydaje się mieć prądy morskie podobne do tych, które można spotkać w ziemskich oceanach. czytaj więcej

Najbliższa Ziemi gromada gwiazd rozrywana przez niewidoczną strukturę

Dziwne rzeczy dzieją się w Drodze Mlecznej. Z danych pochodzących z satelity Gaia wynika, że najbliższa naszemu Układowi Słonecznemu gromada gwiazd jest właśnie rozrywana przez oddziaływanie grawitacy... czytaj więcej

Astronomowie wygenerowali pierwszy obraz pól magnetycznych na skraju czarnej dziury

Na opublikowanym dwa lata temu pierwszym w historii obrazie czarnej dziury naukowcom udało się odtworzyć kierunek polaryzacji światła, co daje nam pewne wyobrażenie o tym, jak pola magnetyczne wokół k... czytaj więcej

Marsjański śmigłowiec Ingenuity przygotowuje się do pierwszego lotu

Mały dron, który dotarł na Marsa wraz z łazikiem Perseverance, wykona swój pierwszy lot na początku przyszłego miesiąca - poinformowali przedstawiciele NASA. Jednak zanim do tego dojdzie, Ingenuity bę... czytaj więcej

Na Ziemię dotarły pierwsze dźwięki z jazdy łazika Perseverance po powierzchni Marsa

Gdy łazik Perseverance zaczął przecierać nowe szlaki na powierzchni Marsa, jego czułe mikrofony zarejestrowały pierwsze dźwięki: uderzenia i grzechotanie sześciu kół pojazdu, które toczyły się po skał... czytaj więcej

KOSMOS

Interesują Cię najnowsze informacje i ciekawostki naukowe o kosmosie? Chcesz regularnie pogłębiać swoją wiedzę? Nasz dział "kosmos" jest zatem z całą pewnością miejscem idealnym dla Ciebie! Regularnie publikujemy w nim najnowsze informacje o kosmosie – pochodzące z wiarygodnych źródeł, sprawdzone i redagowane z dużą starannością.

Inspirujemy i informujemy - informacje o kosmosie

Nasz portal powstał po to, aby regularnie informować o najciekawszych wydarzeniach w dziedzinie nauki i inspirować każdego czytelnika do odkrywania i eksplorowania tego, co jeszcze nie odkryte. Oferujemy najświeższe informacje o kosmosie, najnowsze badania, obserwacje, a także przełomowe odkrycia naukowców, fizyków i astronomów. Wszystkie, nawet najtrudniejsze informacje staramy się przekazywać w sposób przystępny, tak, aby poszerzanie wiedzy było prawdziwą przyjemnością, a jest to możliwe ponieważ lubimy to co robimy i dobrze się na tym znamy! Staramy się wzbogacać artykuły poprzez ciekawe materiały graficzne, w tym filmy obrazujące nowe odkrycia lub zjawiska. Doskonale wiemy, że artykuł w takiej formie znacznie łatwiej przyswoić.

Wszystkie informacje o kosmosie w jednym miejscu

Stworzyliśmy przestrzeń idealną dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami z zakresu astronomii, odkrywając tajemnice kosmosu: gwiazd, planet, komet i wielu wyjątkowych zjawisk, które zachwycają i inspirują miliony osób na całym świecie. Już nie musisz zaczynać każdego dnia od przeszukiwania Internetu w celu znalezienie najświeższych informacji o kosmosie - zbieramy je dla Ciebie wszystkie w jednym miejscu, w naszym serwisie! Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele osób zainteresowanych jest nauką, jednak nie ma czasu na szukanie informacji – na takim portalu jak nasz, wszystkie ciekawostki są w zasięgu ręki!

Serwis tworzy przez ludzi z pasją i dla ludzi z pasją

Nasz Dziennik Naukowy to serwis tworzony przez doświadczonych dziennikarzy, którzy pasjonują się nauką i kierowany jest także do osób, dla których "ciekawostki ze świata nauki", w tym ciekawostki naukowe o kosmosie, dają wiele satysfakcji. Jesteśmy przekonani, że czytelnicy w różnym wieku znajda na naszym portalu swoją codzienną dawkę wiedzy!