KOSMOS

Saturn nie zawsze miał pierścienie

Saturn swój wyjątkowy wygląd zawdzięcza pierścieniom. Ale w długiej historii Układu Słonecznego ta planeta nie zawsze tak wyglądała. Naukowcy znaleźli dowody na to, że pierścienie Saturna są stosunkowo młode i mają mniej niż 100 milionów lat. czytaj więcej

Pierwsza roślina na Księżycu zamarzła

Ledwie usłyszeliśmy o wykiełkowaniu pierwszych roślin na Księżycu, gdy pojawiła się informacja, że eksperyment zakończył się, a księżycowe pędy bawełny zwiędły. Wszystko z powodu nastania na Księżycu... czytaj więcej

21 stycznia całkowite zaćmienie Księżyca

W poniedziałek 21 stycznie dojdzie do całkowitego zaćmienia Księżyca. Zjawisko astronomiczne będzie widoczne z terenów Polski, jeśli oczywiście niebo będzie wolne od chmur. Następna taka okazja trafi... czytaj więcej

Statek kosmiczny z napędem parowym?

Naukowcy z Florydy połączyli siły z firmą Honeybee Robotics i opracowali prototyp małego statku kosmicznego napędzanego… parą. Koncepcja zakłada, że taki pojazd będzie czerpał paliwo prosto z asteroid... czytaj więcej