KOSMOS

Powstała pierwsza trójwymiarowa mapa heliosfery

Po raz pierwszy astronomom udało się określić kształt heliosfery, przestrzeni wokół Słońca, w której ciśnienie wiatru słonecznego przeważa nad ciśnieniem wiatrów galaktycznych. Powstała mapa pozwoli lepiej zrozumieć naukowcom środowisko Układu Słonec... czytaj więcej

Chiny opublikowały nowe zdjęcia łazika Zhurong. Maszynę wypatrzyła też sonda MRO

Chińska Agencja Kosmiczna opublikowała nowe zdjęcia z Marsa. Widać na nich łazika Zhurong oraz platformę, na której wylądował. Agencja podzieliła się też fotografią z orbity pokazującą miejsce lądowan... czytaj więcej

Sonda Juno wykonała pierwsze od ponad 20 lat zdjęcia Ganimedesa z bliska

Należąca do NASA sonda Juno zbliżyła się do powierzchni największego księżyca Jowisza – Ganimedesa - na odległość 1038 kilometrów, wykonując pierwsze od ponad 20 lat fotografie lodowego obiektu. Zdjęc... czytaj więcej

Już jutro obrączkowe zaćmienie Słońca. Gdzie i jak można je zobaczyć?

Zaćmienie Słońca jest rzadkim wydarzeniem, które od zarania dziejów porusza wyobraźnię ludzi na całym świecie. Już jutro także z terenów Polski będzie można obserwować częściowe zaćmienie, choć eksper... czytaj więcej

NASA wraca na Wenus. W planach dwie nowe misje

Amerykańska Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej poinformowała o wyborze dwóch nowych misji na Wenus. Ich celem będzie zbadanie atmosfery i cech geologicznych planety. Sondy zostaną w... czytaj więcej

Ocean Europy może skrywać podwodne wulkany

Uważa się, że księżyc Jowisza, Europa, ma pod swoją lodową skorupą więcej wody niż we wszystkich oceanach na powierzchni naszej planety. To sprawia, że cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem ze stro... czytaj więcej

Poważne problemy marsjańskiego drona Ingenuity. Szósty lot mógł okazać się ostatnim

Podczas szóstego lotu Ingenuity na Czerwonej Planecie doszło do poważnej usterki systemu nawigacyjnego śmigłowca. Ingenuity pokonał zaplanowaną trasę i nawet zdołał bezpiecznie wylądować, ale większoś... czytaj więcej

Dlaczego obserwujemy tak mało dużych planet skalistych w kosmosie? Egzoplanety mogą się kurczyć

Astronomowie, przy pomocy różnych teleskopów, znaleźli do tej pory ponad 4000 egzoplanet krążących w Drodze Mlecznej wokół innych gwiazd niż Słońce. Ale tylko niewielka część z nich to planety o rozmi... czytaj więcej

Niesporczaki mogą przetrwać wystrzelenie z broni palnej, ale czy potrafiłyby przeżyć na Księżycu?

Naukowcy od dawna wiedzą, że niesporczaki to niezwykle wytrzymałe stworzenia. Do długiej listy warunków, z którymi mogą sobie poradzić, należy dopisać wystrzelenie z broni palnej. Taki eksperyment prz... czytaj więcej

Światowy Dzień Kosmosu. Podbój przestrzeni kosmicznej to wyścig o ogromne pieniądze

Obecnie eksploracja przestrzeni kosmicznej to wyścig o dominację i gigantyczne pieniądze, ale początki podboju kosmosu były czasem malutkich sukcesów i wielkich porażek. - To był okres bardziej niż pi... czytaj więcej

KOSMOS

Interesują Cię najnowsze informacje i ciekawostki naukowe o kosmosie? Chcesz regularnie pogłębiać swoją wiedzę? Nasz dział "kosmos" jest zatem z całą pewnością miejscem idealnym dla Ciebie! Regularnie publikujemy w nim najnowsze informacje o kosmosie – pochodzące z wiarygodnych źródeł, sprawdzone i redagowane z dużą starannością.

Inspirujemy i informujemy - informacje o kosmosie

Nasz portal powstał po to, aby regularnie informować o najciekawszych wydarzeniach w dziedzinie nauki i inspirować każdego czytelnika do odkrywania i eksplorowania tego, co jeszcze nie odkryte. Oferujemy najświeższe informacje o kosmosie, najnowsze badania, obserwacje, a także przełomowe odkrycia naukowców, fizyków i astronomów. Wszystkie, nawet najtrudniejsze informacje staramy się przekazywać w sposób przystępny, tak, aby poszerzanie wiedzy było prawdziwą przyjemnością, a jest to możliwe ponieważ lubimy to co robimy i dobrze się na tym znamy! Staramy się wzbogacać artykuły poprzez ciekawe materiały graficzne, w tym filmy obrazujące nowe odkrycia lub zjawiska. Doskonale wiemy, że artykuł w takiej formie znacznie łatwiej przyswoić.

Wszystkie informacje o kosmosie w jednym miejscu

Stworzyliśmy przestrzeń idealną dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami z zakresu astronomii, odkrywając tajemnice kosmosu: gwiazd, planet, komet i wielu wyjątkowych zjawisk, które zachwycają i inspirują miliony osób na całym świecie. Już nie musisz zaczynać każdego dnia od przeszukiwania Internetu w celu znalezienie najświeższych informacji o kosmosie - zbieramy je dla Ciebie wszystkie w jednym miejscu, w naszym serwisie! Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele osób zainteresowanych jest nauką, jednak nie ma czasu na szukanie informacji – na takim portalu jak nasz, wszystkie ciekawostki są w zasięgu ręki!

Serwis tworzy przez ludzi z pasją i dla ludzi z pasją

Nasz Dziennik Naukowy to serwis tworzony przez doświadczonych dziennikarzy, którzy pasjonują się nauką i kierowany jest także do osób, dla których "ciekawostki ze świata nauki", w tym ciekawostki naukowe o kosmosie, dają wiele satysfakcji. Jesteśmy przekonani, że czytelnicy w różnym wieku znajda na naszym portalu swoją codzienną dawkę wiedzy!