KOSMOS

Lot nad górami i jeziorem lawy na Io. Nowe filmy NASA

W grudniu ubiegłego roku oraz w lutym tego roku sonda Juno zbliżyła się do Io - jednego z księżyców Jowisza. Eksperci z NASA przekształcili zebrane przez sondę dane w animacje, które pokazują widok z lotu ptaka na jedną z gór tego księżyca oraz na je... czytaj więcej

W Drodze Mlecznej wykryto gwiazdową czarną dziurę o rekordowo dużej masie

Dzięki obserwatorium Gaia, teleskopowi Europejskiego Obserwatorium Południowego i innym instrumentom naziemnym naukowcom udało się wytropić rekordową czarną dziurę w naszej galaktyce. W badaniach udzi... czytaj więcej

Skąd się wzięło „serce” Plutona? Naukowcy znaleźli rozwiązanie zagadki

Jasna struktura na Plutonie, która przypomina kształtem serce, to najbardziej charakterystyczna cecha tej planety karłowatej. W nowych badaniach naukowcy ustalili, że najprawdopodobniej powstała w wyn... czytaj więcej

Astronomowie ustalili, co wywołało najpotężniejszy rozbłysk gamma w historii

W październiku 2022 roku obserwatoria na całym świecie zarejestrowały najsilniejszy rozbłysk gamma w historii. Korzystając z Kosmicznego Teleskopu Jamesa Webba (JWST) astronomowie ustalili, że rozbłys... czytaj więcej

NASA w końcu zidentyfikowała przyczynę problemów sondy Voyager I

Inżynierowie z NASA potwierdzili, że niewielka część uszkodzonej pamięci w jednym z komputerów na pokładzie Voyagera I powoduje, że sonda od listopada ubiegłego roku wysyła na Ziemię nieczytelne sygna... czytaj więcej

Nowe ustalenia dotyczące ciemnej energii i jej wpływu na rozszerzający się Wszechświat

Korzystając z danych zebranych w pierwszym roku działalności Dark Energy Spectroscopic Instrument Survey (DESI), astronomowie opracowali trójwymiarową mapę kosmosu, która zawiera aż sześć milionów gal... czytaj więcej

Niezamierzone konsekwencje uderzenia sondy DART w asteroidę. Szczątki mogą trafić w Marsa

Jak się okazuje, okrzyknięta sukcesem misja DART może mieć niezamierzone następstwa. We wrześniu 2022 roku wysłana z Ziemi sonda uderzyła w asteroidę Dimorphos. Ta celowa kolizja miała zmienić trajekt... czytaj więcej

Księżyc będzie miał własną strefę czasową

Biały Dom poinformował, że wydał NASA polecenie opracowania jednolitego standardu czasu dla Księżyca. Politycy oczekują stworzenia skoordynowanego czasu, który obowiązywałby np. na statkach kosmicznyc... czytaj więcej

Japoński lądownik SLIM przetrwał drugą noc księżycową

Japońskiej Narodowej Agencji Kosmicznej (JAXA) udało się nawiązać kontakt z lądownikiem SLIM, który w styczniu osiadł na powierzchni Księżyca. To oznacza, że bezzałogowa sonda zdołała przetrwać już dr... czytaj więcej

We Wszechświecie nie ma ciemnej materii ani ciemnej energii?

Według obecnie najpopularniejszej teorii, Wszechświat, oczywiście w uproszczeniu, składa się ze zwykłej materii, ciemnej materii i ciemnej energii i ma około 13,8 miliarda lat. Ale fizyk z Ottawy w no... czytaj więcej

KOSMOS

Interesują Cię najnowsze informacje i ciekawostki naukowe o kosmosie? Chcesz regularnie pogłębiać swoją wiedzę? Nasz dział "kosmos" jest zatem z całą pewnością miejscem idealnym dla Ciebie! Regularnie publikujemy w nim najnowsze informacje o kosmosie – pochodzące z wiarygodnych źródeł, sprawdzone i redagowane z dużą starannością.

Inspirujemy i informujemy - informacje o kosmosie

Nasz portal powstał po to, aby regularnie informować o najciekawszych wydarzeniach w dziedzinie nauki i inspirować każdego czytelnika do odkrywania i eksplorowania tego, co jeszcze nie odkryte. Oferujemy najświeższe informacje o kosmosie, najnowsze badania, obserwacje, a także przełomowe odkrycia naukowców, fizyków i astronomów. Wszystkie, nawet najtrudniejsze informacje staramy się przekazywać w sposób przystępny, tak, aby poszerzanie wiedzy było prawdziwą przyjemnością, a jest to możliwe ponieważ lubimy to co robimy i dobrze się na tym znamy! Staramy się wzbogacać artykuły poprzez ciekawe materiały graficzne, w tym filmy obrazujące nowe odkrycia lub zjawiska. Doskonale wiemy, że artykuł w takiej formie znacznie łatwiej przyswoić.

Wszystkie informacje o kosmosie w jednym miejscu

Stworzyliśmy przestrzeń idealną dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami z zakresu astronomii, odkrywając tajemnice kosmosu: gwiazd, planet, komet i wielu wyjątkowych zjawisk, które zachwycają i inspirują miliony osób na całym świecie. Już nie musisz zaczynać każdego dnia od przeszukiwania Internetu w celu znalezienie najświeższych informacji o kosmosie - zbieramy je dla Ciebie wszystkie w jednym miejscu, w naszym serwisie! Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele osób zainteresowanych jest nauką, jednak nie ma czasu na szukanie informacji – na takim portalu jak nasz, wszystkie ciekawostki są w zasięgu ręki!

Serwis tworzy przez ludzi z pasją i dla ludzi z pasją

Nasz Dziennik Naukowy to serwis tworzony przez doświadczonych dziennikarzy, którzy pasjonują się nauką i kierowany jest także do osób, dla których "ciekawostki ze świata nauki", w tym ciekawostki naukowe o kosmosie, dają wiele satysfakcji. Jesteśmy przekonani, że czytelnicy w różnym wieku znajda na naszym portalu swoją codzienną dawkę wiedzy!