KOSMOS

Superkomputer tworzy obraz pozostałości po eksplozji umierającej gwiazdy

Przy pomocy superkomputerów australijscy naukowcy przetworzyli radioteleskopowe dane zebrane z wielu obserwacji obiektu G261.9+5.5, w efekcie czego powstał fantastyczny obraz pozostałości po supernowej. Nowy obraz może dostarczyć wielu cennych inform... czytaj więcej

Betelgeza „wraca do zdrowia” po potwornym wybuchu

Astronomowie doszli do wniosku, że na Betelgezie - jasnym, czerwonym nadolbrzymie - doszło do potężnego wybuchu, który wręcz oderwał część gwiazdy od jej powierzchni. Ten gigantyczny powierzchniowy wy... czytaj więcej

Artemis I: powrót człowieka na Księżyc coraz bliżej

29 sierpnia br. planowany jest start misji Artemis I. To jedno z najważniejszych wydarzeń w historii podboju kosmosu od czasu ostatnich misji księżycowych. Celem programu Artemis, w którym bierze udzi... czytaj więcej

Obiekt międzygwiezdny uderzył w Ziemię? Naukowcy planują przeszukać ocean

W 2014 roku tajemniczy obiekt wpadł do oceanu tuż u wybrzeży Papui Nowej Gwinei. Zebrane wówczas dane wskazywały, że meteoryt może być obiektem międzygwiezdnym. Jeśli to prawda, byłby to dopiero trzec... czytaj więcej

Zbliża się maksimum aktywności roju Perseidów. Przed nami "noc spadających gwiazd"

W nocy z piątku na sobotę maksimum aktywności osiągnie rój Perseidów, który jest jednym z najintensywniejszych i najbardziej widowiskowych rojów meteorów. Zwykle Perseidy pozwalają zobaczyć dziesiątki... czytaj więcej

JWST ujawnia szczegóły spowitej pyłem galaktyki Koło Wozu

Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba wykonał zdjęcie galaktyki Koło Wozu, ujawniając nowe szczegóły dotyczące formowania się gwiazd i czarnej dziury położonej w centrum galaktyki. Obraz ten rzuca nowe świa... czytaj więcej

Odkryto miejsca na Księżycu, gdzie panują odpowiednie dla człowieka temperatury

Powierzchnia Księżyca to ekstremalne środowisko, w którym temperatury wahają się od ponad 100 stopni Celsjusza do nawet minus 170 st. C. (na biegunach jest jeszcze zimniej), w zależności od tego, czy... czytaj więcej

Chińska rakieta Długi Marsz 5B spadła na Ziemię

Pierwszy stopień chińskiej rakiety, która wyniosła w ubiegłym tygodniu drugi moduł chińskiej stacji kosmicznej, w sobotę wszedł w ziemską atmosferę nad Oceanem Indyjskim. W sieci pojawiły się nagrania... czytaj więcej

Astronomowie odkryli najsilniejsze pole magnetyczne we Wszechświecie

Międzynarodowy zespół astronomów dostrzegł gwiazdę neutronową o rekordowo silnym polu magnetycznym. Wyniki pomiarów wskazują, że indukcja na powierzchni gwiazdy neutronowej z układu podwójnego Swift J... czytaj więcej

Na Ziemię spadną szczątki chińskiej rakiety, która wyniosła nowy moduł stacji Tiangong

Kilka dni temu moduł Wentian pomyślnie zadokował do sekcji Tianhe chińskiej załogowej stacji kosmicznej Tiangong – przekazała Chińska Agencja Kosmiczna. Jednak oczy świata zwrócone są na rakietę, któr... czytaj więcej

KOSMOS

Interesują Cię najnowsze informacje i ciekawostki naukowe o kosmosie? Chcesz regularnie pogłębiać swoją wiedzę? Nasz dział "kosmos" jest zatem z całą pewnością miejscem idealnym dla Ciebie! Regularnie publikujemy w nim najnowsze informacje o kosmosie – pochodzące z wiarygodnych źródeł, sprawdzone i redagowane z dużą starannością.

Inspirujemy i informujemy - informacje o kosmosie

Nasz portal powstał po to, aby regularnie informować o najciekawszych wydarzeniach w dziedzinie nauki i inspirować każdego czytelnika do odkrywania i eksplorowania tego, co jeszcze nie odkryte. Oferujemy najświeższe informacje o kosmosie, najnowsze badania, obserwacje, a także przełomowe odkrycia naukowców, fizyków i astronomów. Wszystkie, nawet najtrudniejsze informacje staramy się przekazywać w sposób przystępny, tak, aby poszerzanie wiedzy było prawdziwą przyjemnością, a jest to możliwe ponieważ lubimy to co robimy i dobrze się na tym znamy! Staramy się wzbogacać artykuły poprzez ciekawe materiały graficzne, w tym filmy obrazujące nowe odkrycia lub zjawiska. Doskonale wiemy, że artykuł w takiej formie znacznie łatwiej przyswoić.

Wszystkie informacje o kosmosie w jednym miejscu

Stworzyliśmy przestrzeń idealną dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami z zakresu astronomii, odkrywając tajemnice kosmosu: gwiazd, planet, komet i wielu wyjątkowych zjawisk, które zachwycają i inspirują miliony osób na całym świecie. Już nie musisz zaczynać każdego dnia od przeszukiwania Internetu w celu znalezienie najświeższych informacji o kosmosie - zbieramy je dla Ciebie wszystkie w jednym miejscu, w naszym serwisie! Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele osób zainteresowanych jest nauką, jednak nie ma czasu na szukanie informacji – na takim portalu jak nasz, wszystkie ciekawostki są w zasięgu ręki!

Serwis tworzy przez ludzi z pasją i dla ludzi z pasją

Nasz Dziennik Naukowy to serwis tworzony przez doświadczonych dziennikarzy, którzy pasjonują się nauką i kierowany jest także do osób, dla których "ciekawostki ze świata nauki", w tym ciekawostki naukowe o kosmosie, dają wiele satysfakcji. Jesteśmy przekonani, że czytelnicy w różnym wieku znajda na naszym portalu swoją codzienną dawkę wiedzy!