KOSMOS

Odkryto parę wodną w rzadkiej atmosferze Europy

Obserwacje z wykorzystaniem Kosmicznego Teleskopu Hubble’a ujawniły stałą obecność pary wodnej na skutym lodem księżycu Jowisza – Europie. Co ciekawe, analiza wykazała, że para wodna w rzadkiej atmosferze występuje tylko po jednej stronie księżyca. czytaj więcej

Teleskop ESO sfotografował największe planetoidy w Układzie Słonecznym

Międzynarodowy zespół naukowców, w tym z Polski, opublikował wyniki obserwacji planetoid (asteroid) wykonane przy pomocy teleskopu VLT należącego do Europejskiego Obserwatorium Południowego (ESO). Pok... czytaj więcej

Planeta, która przetrwała śmierć swojej gwiazdy. Spojrzenie w przyszłość Układu Słonecznego

Tysiące lat świetlnych od nas, w gwiazdozbiorze Strzelca astronomowie znaleźli system planetarny składający się z planety podobnej do Jowisza krążącej wokół białego karła. Jak twierdzą naukowcy, syste... czytaj więcej

Zdjęcia łazika Perseverance potwierdzają istnienie jeziora oraz pradawne powodzie na Marsie

Naukowcy dokonali pierwszej profesjonalnej analizy zdjęć wykonanych przez należący do NASA łazik Perseverance, który obecnie znajduje się na Czerwonej Planecie. Badania potwierdziły, że marsjański kra... czytaj więcej

Chińska misja Chang'e-5 ujawnia znacznie dłuższą aktywność wulkaniczną na Księżycu

Próbki księżycowych skał pobrane przez chińską sondę Chang'e-5 mają około dwóch miliardów lat. Są o około miliard lat młodsze od materiałów dostarczonych na Ziemię przez misje Apollo oraz Łuna. To ozn... czytaj więcej

Kosmiczna pomyłka spowodowana kawałkiem starej rakiety

Mimo wszystkich najnowocześniejszych technik badania kosmosu, wciąż pewne podstawowe kwestie są dla naukowców trudne do uchwycenia. Jedną z nich jest pomiar odległości, szczególnie w przypadku rozbłys... czytaj więcej

Sonda BepiColombo przesłała pierwsze fotografie Merkurego

Realizowana wspólnie przez ESA oraz JAXA misja BepiColombo do Merkurego przesłała pierwsze zdjęcia planety. Fotografie zostały wykonane podczas pierwszego bliskiego przelotu nad najmniejszą planetą Uk... czytaj więcej

Największa kometa, jaką kiedykolwiek widziano. Ma aż 150 km średnicy

Dwóch astronomów w danych z badania ciemnej energii odkryło prawdopodobnie największą kometę, jaką kiedykolwiek widziano. Obiekt jest tak duży, że początkowo został wzięty za planetę karłowatą na orbi... czytaj więcej

Odkryto planetę pozasłoneczną okrążającą trzy gwiazdy

W ostatnich dekadach astronomowie odkryli tysiące planet pozasłonecznych. Część z nich orbituje wokół jednej gwiazdy, jak Ziemia wokół Słońca. Niektóre powstały w układach podwójnych, ale teraz astron... czytaj więcej

Nowy rozdział w turystyce kosmicznej. Misja Inspiration4 na orbicie okołoziemskiej

Czterech astronautów-amatorów wystartowało z Florydy w podróż na orbitę okołoziemską. Lot misji Inspiration4 jest pierwszym całkowicie cywilnym lotem w kosmos bez udziału przedstawicieli NASA czy inny... czytaj więcej

KOSMOS

Interesują Cię najnowsze informacje i ciekawostki naukowe o kosmosie? Chcesz regularnie pogłębiać swoją wiedzę? Nasz dział "kosmos" jest zatem z całą pewnością miejscem idealnym dla Ciebie! Regularnie publikujemy w nim najnowsze informacje o kosmosie – pochodzące z wiarygodnych źródeł, sprawdzone i redagowane z dużą starannością.

Inspirujemy i informujemy - informacje o kosmosie

Nasz portal powstał po to, aby regularnie informować o najciekawszych wydarzeniach w dziedzinie nauki i inspirować każdego czytelnika do odkrywania i eksplorowania tego, co jeszcze nie odkryte. Oferujemy najświeższe informacje o kosmosie, najnowsze badania, obserwacje, a także przełomowe odkrycia naukowców, fizyków i astronomów. Wszystkie, nawet najtrudniejsze informacje staramy się przekazywać w sposób przystępny, tak, aby poszerzanie wiedzy było prawdziwą przyjemnością, a jest to możliwe ponieważ lubimy to co robimy i dobrze się na tym znamy! Staramy się wzbogacać artykuły poprzez ciekawe materiały graficzne, w tym filmy obrazujące nowe odkrycia lub zjawiska. Doskonale wiemy, że artykuł w takiej formie znacznie łatwiej przyswoić.

Wszystkie informacje o kosmosie w jednym miejscu

Stworzyliśmy przestrzeń idealną dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami z zakresu astronomii, odkrywając tajemnice kosmosu: gwiazd, planet, komet i wielu wyjątkowych zjawisk, które zachwycają i inspirują miliony osób na całym świecie. Już nie musisz zaczynać każdego dnia od przeszukiwania Internetu w celu znalezienie najświeższych informacji o kosmosie - zbieramy je dla Ciebie wszystkie w jednym miejscu, w naszym serwisie! Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele osób zainteresowanych jest nauką, jednak nie ma czasu na szukanie informacji – na takim portalu jak nasz, wszystkie ciekawostki są w zasięgu ręki!

Serwis tworzy przez ludzi z pasją i dla ludzi z pasją

Nasz Dziennik Naukowy to serwis tworzony przez doświadczonych dziennikarzy, którzy pasjonują się nauką i kierowany jest także do osób, dla których "ciekawostki ze świata nauki", w tym ciekawostki naukowe o kosmosie, dają wiele satysfakcji. Jesteśmy przekonani, że czytelnicy w różnym wieku znajda na naszym portalu swoją codzienną dawkę wiedzy!