KOSMOS

Czy można pozyskiwać energię z czarnych dziur?

Już Albert Einstein w swojej ogólnej teorii względności - teorii łączącej przestrzeń, czas i grawitację – przewidział, że czarne dziury mają w sobie ogromne ilości energii, którą być może da się w przyszłości wykorzystać. Przez lata powstało kilka ko... czytaj więcej

Testy silników największej rakiety w historii przerwane

NASA przeprowadziła w sobotę wieczorem testy rakiety Space Launch System (SLS). Plan przewidywał odpalenie czterech silników głównego stopnia rakiety i utrzymywanie ich pracy przez ponad osiem minut,... czytaj więcej

Koniec misji kreta na Marsie

Po blisko dwóch latach prób wkopania się w marsjański grunt, kret, czyli sonda termiczna do pomiarów przepływu ciepła z wnętrza planety, kończy swoją misję. czytaj więcej

Skalista planeta na orbicie jednej z najstarszych gwiazd Drogi Mlecznej

Wokół jednaj z najstarszych gwiazd w naszej galaktyce krąży skalista planeta -TOI-561b. Jest około połowę większa od Ziemi i trzy razy masywniejsza niż nasza planeta. Okrąża swoją gwiazdę macierzystą... czytaj więcej

Nowa granica Wszechświata. Odkryto najdalszą i najstarszą znaną galaktykę

Astronomowie znaleźli dowody na istnienie galaktyki, której światło potrzebowało 13,4 miliarda lat, by do nas dotrzeć. To nowy rekord, który ustala aktualną granicę znanego nam Wszechświata. czytaj więcej

Satelity z drewna? Nowy projekt japońskich naukowców

Naukowcy z Uniwersytetu w Kioto w Japonii z kolegami z firmy Sumitomo Forestry opracowują pierwszego na świecie drewnianego satelitę. Ma to być odpowiedź na rosnący problem kosmicznych śmieci. Misja d... czytaj więcej

Rolę pierwszej gwiazdki w tym roku będą pełnić planety

Tradycja nakazuje, aby nie rozpoczynać wigilijnej wieczerzy, zanim na niebie nie pojawi się pierwsza gwiazda. W tym roku tę rolę będą spełniać planety. czytaj więcej

Gdzie się podziała supermasywna czarna dziura?

Tajemnica otaczająca gromadę galaktyk Abell 2261 pogłębia się. W tej ogromnej strukturze brakuje supermasywnej czarnej dziury, która według astronomów powinna mieć masę od 3 do 100 miliardów mas nasze... czytaj więcej

Zagadkowy sygnał z Proxima Centauri

Astronomowie wykryli intrygującą emisję fal radiowych, która wydaje się pochodzić z kierunku Proxima Centauri, najbliższej Słońcu gwiazdy. czytaj więcej

Wielka koniunkcja Jowisza i Saturna

Dwie największe planety Układu Słonecznego, czyli Jowisz i Saturn, ustawią się dziś niemal w jednej linii i dla obserwatora z Ziemi będą wyglądać jak jeden punkt. Zdarzenie to nazywane jest Wielką Kon... czytaj więcej

KOSMOS

Interesują Cię najnowsze informacje i ciekawostki naukowe o kosmosie? Chcesz regularnie pogłębiać swoją wiedzę? Nasz dział "kosmos" jest zatem z całą pewnością miejscem idealnym dla Ciebie! Regularnie publikujemy w nim najnowsze informacje o kosmosie – pochodzące z wiarygodnych źródeł, sprawdzone i redagowane z dużą starannością.

Inspirujemy i informujemy - informacje o kosmosie

Nasz portal powstał po to, aby regularnie informować o najciekawszych wydarzeniach w dziedzinie nauki i inspirować każdego czytelnika do odkrywania i eksplorowania tego, co jeszcze nie odkryte. Oferujemy najświeższe informacje o kosmosie, najnowsze badania, obserwacje, a także przełomowe odkrycia naukowców, fizyków i astronomów. Wszystkie, nawet najtrudniejsze informacje staramy się przekazywać w sposób przystępny, tak, aby poszerzanie wiedzy było prawdziwą przyjemnością, a jest to możliwe ponieważ lubimy to co robimy i dobrze się na tym znamy! Staramy się wzbogacać artykuły poprzez ciekawe materiały graficzne, w tym filmy obrazujące nowe odkrycia lub zjawiska. Doskonale wiemy, że artykuł w takiej formie znacznie łatwiej przyswoić.

Wszystkie informacje o kosmosie w jednym miejscu

Stworzyliśmy przestrzeń idealną dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami z zakresu astronomii, odkrywając tajemnice kosmosu: gwiazd, planet, komet i wielu wyjątkowych zjawisk, które zachwycają i inspirują miliony osób na całym świecie. Już nie musisz zaczynać każdego dnia od przeszukiwania Internetu w celu znalezienie najświeższych informacji o kosmosie - zbieramy je dla Ciebie wszystkie w jednym miejscu, w naszym serwisie! Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele osób zainteresowanych jest nauką, jednak nie ma czasu na szukanie informacji – na takim portalu jak nasz, wszystkie ciekawostki są w zasięgu ręki!

Serwis tworzy przez ludzi z pasją i dla ludzi z pasją

Nasz Dziennik Naukowy to serwis tworzony przez doświadczonych dziennikarzy, którzy pasjonują się nauką i kierowany jest także do osób, dla których "ciekawostki ze świata nauki", w tym ciekawostki naukowe o kosmosie, dają wiele satysfakcji. Jesteśmy przekonani, że czytelnicy w różnym wieku znajda na naszym portalu swoją codzienną dawkę wiedzy!