KOSMOS

Przypadkowe odkrycie łazika Curiosity. Skały zbudowane z czystej siarki

NASA poinformowała o ważnym odkryciu na Marsie. Łazik Curiosity przemieszczając się przez region Mount Sharp przypadkowo rozłupał skałę, po której jechał. Okazało się, że składa się ona z czystej siarki. czytaj więcej

Życie na Wenus? Astronomowie znów wykryli fosfinę na sąsiedniej planecie, znaleźli też amoniak

W 2020 roku świat obiegła informacja o odkryciu w atmosferze Wenus śladów fosfiny. Gaz ten wytwarzany jest na Ziemi przez niektóre bakterie beztlenowe, co uruchomiło spekulacje o życiu na sąsiedniej p... czytaj więcej

Skafandry kosmiczne inspirowane "Diuną" zamienią mocz w wodę pitną

System filtracji zainstalowany w kombinezonach noszonych przez bohaterów kultowej powieści science fiction "Diuna" Franka Herberta, który zamienia mocz w wodę pitną, zainspirował naukowców do opracowa... czytaj więcej

Potwierdzono istnienie jaskini na Srebrnym Globie. Mogłaby pełnić funkcję bazy księżycowej

Naukowcy od dawna przypuszczali, że pod powierzchnią Księżyca istnieje sieć jaskiń i korytarzy lawowych. W 2009 roku pojawiła się publikacja opisująca około 200 zagłębień i dołów odkrytych na powierzc... czytaj więcej

Długo poszukiwany rzadki typ czarnej dziury odkryty w Omega Centauri

W centrum gromady kulistej Omega Centauri, leżącej się około 17 tys. lat świetlnych od Ziemi, znajduje się czarna dziura. Dowodów na obecność obiektu dostarczyły szybko poruszające się gwiazdy w Omega... czytaj więcej

Planeta jak oko. Superziemia pokryta lodem lub wodą z atmosferą bogatą w azot

W 2017 roku odkryto egzoplanetę LHS 1140 b. Początkowo astronomowie uznali, że jest to tzw. mini-neptun, ale nowe dane uzyskane za pomocą Kosmicznego Teleskopu Jamesa Webba sugerują, że świat ten to s... czytaj więcej

Najnowsze odkrycie teleskopu Webba. Planeta pachnąca zgniłymi jajami

Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba ujawnił, że gorąca egzoplaneta HD 189733 b, znajdująca się „zaledwie” 64 lata świetlne od Ziemi, ma atmosferę zawierającą siarkowodór, co oznacza, że prawdopodobnie śmi... czytaj więcej

Naukowcy znaleźli mech, który jest w stanie przetrwać w marsjańskich warunkach

Naukowcy zidentyfikowali roślinę, która mogłaby przetrwać trudne warunki na Marsie. To niezwykle wytrzymały mech. Gatunek ten jest szczególnie dobrze przystosowany do ekstremalnych warunków i jest w s... czytaj więcej

SpaceX zajmie się deorbitacją Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Firma Elona Muska SpaceX otrzymała kontrakt od NASA o wartości 843 milionów dolarów na opracowanie i zbudowanie pojazdu US Deorbit Vehicle, którego zadaniem będzie deorbitacja Międzynarodowej Stacji K... czytaj więcej

Superziemia odkryta w ekosferze pobliskiej gwiazdy

Astronomowie zaobserwowali wokół gwiazdy HD 48948 trzy planety określane jako superziemie. Najbardziej zewnętrzna z nich znajduje się w tzw. ekosferze, czyli strefie wokół gwiazdy, w której obrębie pa... czytaj więcej

KOSMOS

Interesują Cię najnowsze informacje i ciekawostki naukowe o kosmosie? Chcesz regularnie pogłębiać swoją wiedzę? Nasz dział "kosmos" jest zatem z całą pewnością miejscem idealnym dla Ciebie! Regularnie publikujemy w nim najnowsze informacje o kosmosie – pochodzące z wiarygodnych źródeł, sprawdzone i redagowane z dużą starannością.

Inspirujemy i informujemy - informacje o kosmosie

Nasz portal powstał po to, aby regularnie informować o najciekawszych wydarzeniach w dziedzinie nauki i inspirować każdego czytelnika do odkrywania i eksplorowania tego, co jeszcze nie odkryte. Oferujemy najświeższe informacje o kosmosie, najnowsze badania, obserwacje, a także przełomowe odkrycia naukowców, fizyków i astronomów. Wszystkie, nawet najtrudniejsze informacje staramy się przekazywać w sposób przystępny, tak, aby poszerzanie wiedzy było prawdziwą przyjemnością, a jest to możliwe ponieważ lubimy to co robimy i dobrze się na tym znamy! Staramy się wzbogacać artykuły poprzez ciekawe materiały graficzne, w tym filmy obrazujące nowe odkrycia lub zjawiska. Doskonale wiemy, że artykuł w takiej formie znacznie łatwiej przyswoić.

Wszystkie informacje o kosmosie w jednym miejscu

Stworzyliśmy przestrzeń idealną dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami z zakresu astronomii, odkrywając tajemnice kosmosu: gwiazd, planet, komet i wielu wyjątkowych zjawisk, które zachwycają i inspirują miliony osób na całym świecie. Już nie musisz zaczynać każdego dnia od przeszukiwania Internetu w celu znalezienie najświeższych informacji o kosmosie - zbieramy je dla Ciebie wszystkie w jednym miejscu, w naszym serwisie! Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele osób zainteresowanych jest nauką, jednak nie ma czasu na szukanie informacji – na takim portalu jak nasz, wszystkie ciekawostki są w zasięgu ręki!

Serwis tworzy przez ludzi z pasją i dla ludzi z pasją

Nasz Dziennik Naukowy to serwis tworzony przez doświadczonych dziennikarzy, którzy pasjonują się nauką i kierowany jest także do osób, dla których "ciekawostki ze świata nauki", w tym ciekawostki naukowe o kosmosie, dają wiele satysfakcji. Jesteśmy przekonani, że czytelnicy w różnym wieku znajda na naszym portalu swoją codzienną dawkę wiedzy!