KOSMOS

Eksperci z NASA rozszyfrowali sygnał wysyłany przez sondę Voyager I

Eksperci z NASA od listopada ubiegłego roku próbują zrozumieć dziwną sekwencję zer i jedynek przesyłaną przez sondę Voyager I. Problem dotyczy systemu danych lotu (FDS) sondy, który gromadzi dane o statku i zbiera informacje z instrumentów naukowych.... czytaj więcej

Trzeci lot rakiety Starship. Duży sukces SpaceX

14 marca największa rakieta, jaką kiedykolwiek zbudowano poleciała w przestrzeń kosmiczną. Mimo że nie wylądowała, to wykonała kluczowe zadania i już niedługo można spodziewać się kolejnych dużych kro... czytaj więcej

Na Marsie odkryto ogromny wulkan. U jego podnóża znajdują się pozostałości lodowca

Na pokrytym bliznami kanionów obszarze w pobliżu marsjańskiego równika naukowcy dostrzegli gigantyczny wulkan. Co ciekawe, charakterystyczny rejon, gdzie odkryto strukturę, był wielokrotnie fotografow... czytaj więcej

Astronomowie wykryli wokół dwóch protogwiazd etanol i inne złożone cząsteczki organiczne

Astronomowie przy pomocy Kosmicznego Teleskopu Jamesa Webba odkryli różnorodne cząsteczki, od stosunkowo prostych, takich jak metan, po złożone związki, takie jak kwas octowy czy etanol. Te składniki... czytaj więcej

Astronomowie przewidują eksplozję układu gwiazd. Będzie ją można obserwować gołym okiem

Naukowcy z NASA oszacowali, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy eksploduje nowa T Coronae Borealis. Gdy dojdzie do wybuchu, ten układ gwiazd, położony około trzy tys. lat świetlnych od Ziemi, będ... czytaj więcej

Nagranie wejścia w ziemską atmosferę. Kapsuła W-1 zarejestrowała podróż powrotną na Ziemię

Kapsuła misji W-1 firmy Varda Space Industries 21 lutego wylądowała na Ziemi po wielu miesiącach spędzonych w kosmosie. Kamera zamontowana na pokładzie kapsuły zarejestrowała swój powrót na Ziemię z n... czytaj więcej

Ogromna, usiana gwiazdami struktura faluje w Drodze Mlecznej

Nie dość, że w naszej Galaktyce, to w dodatku całkiem niedaleko od Słońca, znajduje się gigantyczna struktura przypominająca łańcuch złożony z obłoków gazu. W gazie tym znajduje się kilkaset milionów... czytaj więcej

Grawastar: gwiazda jak matrioszka

Wnętrza czarnych dziur nadal stanowią zagadkę dla nauki. Uczeni od lat próbują dowiedzieć się, co naprawdę jest w środku? Sprawa jeszcze bardziej się komplikuje, gdy do rozważań teoretycznych włączymy... czytaj więcej

Uderzenie sondy DART zmieniło kształt asteroidy

We wrześniu 2022 roku sonda DART uderzyła w asteroidę Dimorphos. Ta celowa kolizja miała zmienić trajektorię obiektu, w pierwszym teście obrony Ziemi przed zagrożeniem asteroidami z kosmosu. Test się... czytaj więcej

Zaskakujące spłaszczenie rodzących się planet gazowych

Zasadniczo każda planeta rozpoczyna życie w obracającym się wirze gazu i pyłu, czyli swojej niemowlęcej kolebce nazywanej przez astronomów dyskiem protoplanetarnym. Okazuje się jednak, że może być zna... czytaj więcej

KOSMOS

Interesują Cię najnowsze informacje i ciekawostki naukowe o kosmosie? Chcesz regularnie pogłębiać swoją wiedzę? Nasz dział "kosmos" jest zatem z całą pewnością miejscem idealnym dla Ciebie! Regularnie publikujemy w nim najnowsze informacje o kosmosie – pochodzące z wiarygodnych źródeł, sprawdzone i redagowane z dużą starannością.

Inspirujemy i informujemy - informacje o kosmosie

Nasz portal powstał po to, aby regularnie informować o najciekawszych wydarzeniach w dziedzinie nauki i inspirować każdego czytelnika do odkrywania i eksplorowania tego, co jeszcze nie odkryte. Oferujemy najświeższe informacje o kosmosie, najnowsze badania, obserwacje, a także przełomowe odkrycia naukowców, fizyków i astronomów. Wszystkie, nawet najtrudniejsze informacje staramy się przekazywać w sposób przystępny, tak, aby poszerzanie wiedzy było prawdziwą przyjemnością, a jest to możliwe ponieważ lubimy to co robimy i dobrze się na tym znamy! Staramy się wzbogacać artykuły poprzez ciekawe materiały graficzne, w tym filmy obrazujące nowe odkrycia lub zjawiska. Doskonale wiemy, że artykuł w takiej formie znacznie łatwiej przyswoić.

Wszystkie informacje o kosmosie w jednym miejscu

Stworzyliśmy przestrzeń idealną dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami z zakresu astronomii, odkrywając tajemnice kosmosu: gwiazd, planet, komet i wielu wyjątkowych zjawisk, które zachwycają i inspirują miliony osób na całym świecie. Już nie musisz zaczynać każdego dnia od przeszukiwania Internetu w celu znalezienie najświeższych informacji o kosmosie - zbieramy je dla Ciebie wszystkie w jednym miejscu, w naszym serwisie! Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele osób zainteresowanych jest nauką, jednak nie ma czasu na szukanie informacji – na takim portalu jak nasz, wszystkie ciekawostki są w zasięgu ręki!

Serwis tworzy przez ludzi z pasją i dla ludzi z pasją

Nasz Dziennik Naukowy to serwis tworzony przez doświadczonych dziennikarzy, którzy pasjonują się nauką i kierowany jest także do osób, dla których "ciekawostki ze świata nauki", w tym ciekawostki naukowe o kosmosie, dają wiele satysfakcji. Jesteśmy przekonani, że czytelnicy w różnym wieku znajda na naszym portalu swoją codzienną dawkę wiedzy!