KOSMOS

Nagranie lądowania misji Chang'e-5 na Księżycu

Chińska Agencja Kosmiczna opublikowała nagranie z lądowania statku misji Chang'e-5 na powierzchni Księżyca oraz pobierania księżycowych próbek. Agencja opublikowała też pierwsze kolorowe zdjęcia z misji, m.in. panoramiczny widok rozciągający się od k... czytaj więcej

Nasz Układ Słoneczny rozpadnie się wcześniej, niż sądziliśmy

Nic we Wszechświecie nie trwa wiecznie. Układ Słoneczny też nie. Od dawna wiemy, że nasz system planetarny ulegnie destrukcji. Nowe badania sugerują, że stanie się to szybciej, niż do tej pory uważano... czytaj więcej

Obserwatorium Arecibo w gruzach. Na czaszę radioteleskopu runęła 900-tonowa platforma

To już definitywny koniec Obserwatorium Arecibo w Portoryko. 1 grudnia nad ranem lokalnego czasu zerwały się kable podtrzymujące 900-tonową platformę z odbiornikiem. Ta runęła z blisko 150 metrów na c... czytaj więcej

Chińska sonda Chang'e-5 wylądowała na Księżycu

Chińska bezzałogowa sonda z misji Chang'e-5 wylądowała na powierzchni Księżyca. Celem misji jest pobranie około dwóch kilogramów próbek księżycowego gruntu i powrót z nimi na Ziemię. To pierwsza taka... czytaj więcej

Jak Słońce produkuje energię? Potwierdzono istnienie mechanizmu przewidywanego 80 lat temu

Międzynarodowy zespół naukowców poinformował o wykryciu słonecznych neutrin wskazujących na produkcje energii w cyklu węglowo-azotowo-tlenowym (CNO). Ten cykl jest dominującym źródłem energii napędzaj... czytaj więcej

„Galaktyczna skamielina” w centrum Drogi Mlecznej

W pobliżu centrum Drogi Mlecznej badacze natknęli się na szczątki dawnej galaktyki, która zderzyła się z naszą w początkach jej istnienia, około 10 miliardów lat temu. Pozostałości tej „galaktycznej s... czytaj więcej

Chiny lecą po księżycowe próbki. Start misji Chang'e-5

Z kosmodromu znajdującego się na wyspie Hainan wystartowała rakieta Długi Marsz 5 niosąca na pokładzie bezzałogową sondę Chang'e-5. Celem misji jest pobranie z Księżyca próbek gruntu i przywiezienie i... czytaj więcej

Wraca pomysł budowy ogromnego teleskopu na Księżycu, który pozwoliłby na obserwacje pierwszych gwiazd we Wszechświecie

Naukowcy z University of Texas odkurzyli starą koncepcję budowy na Księżycu ogromnego teleskopu. Ich analizy wykazały, że takie obserwatorium mogłoby pomóc w próbach zbadania pierwszych gwiazd we Wsze... czytaj więcej

Dziwne podobieństwa między ludzkim mózgiem i Wszechświatem

Astrofizyk z Uniwersytetu Bolońskiego i neurochirurg z Uniwersytetu w Weronie porównali sieć komórek neuronowych znajdujących się w ludzkim mózgu z kosmiczną siecią galaktyk. Analizy te wskazują, że s... czytaj więcej

Wszechświat staje się coraz bardziej gorący

Naukowcy badając termiczną historię Wszechświata doszli do wniosku, że w ciągu ostatnich 10 miliardów lat temperatura gazu wzrosła dziesięciokrotnie i wynosi obecnie około 2 milionów Kelwinów. czytaj więcej

KOSMOS

Interesują Cię najnowsze informacje i ciekawostki naukowe o kosmosie? Chcesz regularnie pogłębiać swoją wiedzę? Nasz dział "kosmos" jest zatem z całą pewnością miejscem idealnym dla Ciebie! Regularnie publikujemy w nim najnowsze informacje o kosmosie – pochodzące z wiarygodnych źródeł, sprawdzone i redagowane z dużą starannością.

Inspirujemy i informujemy - informacje o kosmosie

Nasz portal powstał po to, aby regularnie informować o najciekawszych wydarzeniach w dziedzinie nauki i inspirować każdego czytelnika do odkrywania i eksplorowania tego, co jeszcze nie odkryte. Oferujemy najświeższe informacje o kosmosie, najnowsze badania, obserwacje, a także przełomowe odkrycia naukowców, fizyków i astronomów. Wszystkie, nawet najtrudniejsze informacje staramy się przekazywać w sposób przystępny, tak, aby poszerzanie wiedzy było prawdziwą przyjemnością, a jest to możliwe ponieważ lubimy to co robimy i dobrze się na tym znamy! Staramy się wzbogacać artykuły poprzez ciekawe materiały graficzne, w tym filmy obrazujące nowe odkrycia lub zjawiska. Doskonale wiemy, że artykuł w takiej formie znacznie łatwiej przyswoić.

Wszystkie informacje o kosmosie w jednym miejscu

Stworzyliśmy przestrzeń idealną dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami z zakresu astronomii, odkrywając tajemnice kosmosu: gwiazd, planet, komet i wielu wyjątkowych zjawisk, które zachwycają i inspirują miliony osób na całym świecie. Już nie musisz zaczynać każdego dnia od przeszukiwania Internetu w celu znalezienie najświeższych informacji o kosmosie - zbieramy je dla Ciebie wszystkie w jednym miejscu, w naszym serwisie! Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele osób zainteresowanych jest nauką, jednak nie ma czasu na szukanie informacji – na takim portalu jak nasz, wszystkie ciekawostki są w zasięgu ręki!

Serwis tworzy przez ludzi z pasją i dla ludzi z pasją

Nasz Dziennik Naukowy to serwis tworzony przez doświadczonych dziennikarzy, którzy pasjonują się nauką i kierowany jest także do osób, dla których "ciekawostki ze świata nauki", w tym ciekawostki naukowe o kosmosie, dają wiele satysfakcji. Jesteśmy przekonani, że czytelnicy w różnym wieku znajda na naszym portalu swoją codzienną dawkę wiedzy!