NAUKA W POLSCE

Efektywność energetyczna OZE

Projekt pn. „Ogólnopolski system wsparcia doradczego dla sektora publicznego, mieszkaniowego oraz przedsiębiorstw w zakresie efektywności energetycznej oraz OZE” wdrażany jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-20... czytaj więcej

Leczenie immunosupresyjne chorych na zapalenia mięśnia sercowego? Sprawdzą to naukowcy z WUM

Zapobieganie wielu niebezpiecznym powikłaniom kardiologicznym i dysfunkcjom serca wykluczającym młodych ludzi z aktywności społecznej i zawodowej to cel kardiologów z I Katedry i Kliniki Kardiologii C... czytaj więcej

Jak pokonać problem biogazowni związany z odorami? NCBR szykuje rozwiązanie

Rynek biogazowni w Polsce boryka się z wieloma problemami. Do najważniejszych z nich z pewnością zaliczyć można brak polskich technologii umożliwiających produkcję oraz tłoczenie biometanu do sieci ga... czytaj więcej

Przygotowania do 7. edycji zawodów European Rover Challenge. Do startu zgłosiło się blisko 100 drużyn

Mamy za sobą rejestrację zgłoszeń do tegorocznej, siódmej już edycji uznanego robotyczno-kosmicznego wydarzenia w ramach cyklu zawodów European Rover Challenge. To oznacza, że przygotowania do ERC 202... czytaj więcej

Prace nad wytwarzaniem wodoru z biomasy w reaktorze przepływowym

Reaktor pracujący w układzie przepływowym, wykorzystujący nowatorskie nanofotokatalizatory do wytwarzania wodoru z biomasy w warunkach oświetlenia światłem widzialnym opracowują naukowcy z PW i UW w r... czytaj więcej

Las na Marsie wyrośnie dzięki naukowcom z Olsztyna?

W Kapsule Nowego Życia stworzyli warunki niezbędne do powstania małego ekosystemu i pracują nad specjalnym nawozem, który umożliwi uprawę i rozwój roślinności na Marsie oraz w innych miejscach, w któr... czytaj więcej

Wiązania wodorowe pomagają w przenoszeniu elektronów

Międzynarodowy zespół kierowany przez Polaka zaobserwował po raz pierwszy, że przeniesienie elektronów dalekiego zasięgu w obrębie cząsteczki chemicznej, może zachodzić poprzez wiązania wodorowe bez t... czytaj więcej

Jakie są zalety studiowania na specjalności psychologia biznesu?

Psychologia biznesu to specjalność dostępna na kierunku Zarządzanie, na wydziale Zarządzania i Logistyki, w warszawskiej uczelni UTH. Specjalność psychologia w biznesie to doskonała propozycja dla wsz... czytaj więcej