Dodano: 16 czerwiec 2023r.

Jak łagodzić dyskomfort i poprawić postawę podczas snu?

Dla wielu z nas sen jest równie ważny, co jedzenie i napoje. Jedzenie i sport są wspaniałymi opcjami w pogoni za zdrowiem, a sen jest tym, co daje nam pożywienie dla umysłu i ciała. W ciągu dnia powinniśmy zmagać się z codziennymi stresami i cieszyć się czasem relaksu. Jednak często, nawet kiedy chcemy spać, jesteśmy pozbawieni zdolności organizacji naszego ciała widniejących w każdej pozycji. Dyskomfort powoduje, że nasz sen jest słaby.

Jak łagodzić dyskomfort i poprawić postawę podczas snu?

 

Jak poprawić postawę podczas snu?

Postawa jest jednym z najważniejszych elementów, jeśli chodzi o jakość snu. Nawet jeśli wcześniej zapewniliśmy sobie optymalne warunki do spania, przyjęcie odpowiedniej postawy podczas snu pozwoli nam osiągnąć znacznie lepszy stan wypoczynku.

Poza tym, postawa podczas snu zapobiega powstawaniu długotrwałego bólu w różnych częściach ciała. Prawidłowy i komfortowy sen jest niezbędny do osiągnięcia zdrowia fizycznego i mentalnego. Kiedy jesteśmy wystarczająco wypoczęci, łatwiej jest nam wykonywać codzienne zadania i zmagać się z podstawowymi wyzwaniami.

Istotne jest, aby wybrać pozycję, która jest wygodna. Najczęściej, jeśli leżymy na plecach, długie narządy, takie jak żołądek, wymuszają zmianę pozycji. Pozycja boczna jest prawdopodobnie najlepszym wyborem dla większości osób. Zalecana jest pozycja leżąca na lewym boku. Kiedy jesteśmy w tej pozycji, nacisk jest równomiernie rozłożony. Jeśli ta pozycja jest zbyt trudna do osiągnięcia lub utrzymania, można spróbować się ułożyć na brzuchu z poduszką pod biodrami i dolną częścią pleców.

Jak łagodzić dyskomfort podczas snu?

Złe ułożenie ciała może mieć bardzo szkodliwy wpływ na nasz sen i zdrowie. Kiedy usiłujemy się ułożyć w niewygodnej pozycji, potrzebujemy dodatkowej amortyzacji, aby zapewnić sobie komfort.

Unikamy niezdrowych objawów, takich jak ból pleców, problemy z kręgosłupem lub skurcze mięśni, stosując system podpór ciała, który umożliwi nam lepszą pozycję. Jeśli mamy do czynienia z bólami mięśni, warto spróbować wybrać pozycję, która pozwoli mięśniom się rozluźnić. Grube materace i kształtne poduszki zapewniają lepszą podstawę do ułożenia ciała i utrzymania go w odpowiedniej pozycji. Można również wybierać materac i poduszki profilowane, które idealnie dopasują się do kształtu ciała i zapewnią nam największy poziom wygody.

Konieczne jest również przestrzeganie zdrowych zasad dotyczących snu: unikanie alkoholu; unikanie kawy i mocnej herbaty po południu; oraz unikanie wysiłku zarówno fizycznego, jak i intelektualnego 2-3 godziny przed pójściem spać. Większość z tych zmian wprowadzonych w naszym stylu życia oferuje nam skuteczne i długotrwałe wsparcie w zakresie naszej jakości snu.

Mając na uwadze wszystkie powyższe wskazówki, warto wypróbować kilka metod, aby złagodzić nieprzyjemny dyskomfort i poprawić postawę podczas snu. Warto również pamiętać, że powinniśmy zaoszczędzić czas na wygodny, komfortowy i zdrowy sen.

 

Źródło: artykuł partnera