Dodano: 12 lutego 2018r.

Tesla Elona Muska dostrzeżona na tle gwiazd

Dwóch astronomów wypatrzyło na tle gwiazd samochód Elona Muska, który niedawno został wystrzelony w przestrzeń kosmiczną jako ładunek testowy, podczas debiutanckiego startu rakiety Falcon Heavy.

Lokalizacja samochodu Elona Muska w kosmosie

Po starcie rakiety Falcon Heavy entuzjaści astronomii z całego świata próbowali wyśledzić samochód Elona Muska. Udało się to dwóm astronomom. Gianluca Masi z Virtual Telescope Project i Michael Schwartz z Tenagra Observatories zdołali zlokalizować Teslę używając danych orbitalnych dostarczonych przez Jet Propulsion Laboratory NASA.

W momencie robienie zdjęć, Roadster Tesla z manekinem ochrzczonym imieniem „Starman” za kierownicą, znajdowali się ponad 80 tysięcy kilometrów za orbitą Księżyca. Pędzą z prędkością 40 tysięcy kilometrów na godzinę na spotkanie z Marsem. Choć to nie jest precyzyjne określenie. Samochód z manekinem krążyć będzie na eliptycznej orbicie heliocentrycznej o apogeum na wysokości pasa planetoid za orbitą Marsa.

Z czasem Tesle Muska będzie coraz trudniej dostrzec na tle nieba. Masi i Schwartz przyznali, że będą śledzić Roadstera tak długo, jak to możliwe.

Wystrzelona przez SpaceX rakieta Falcon Heavy wystartowała z kosmodromu na przylądku Canaveral na Florydzie we wtorek 6 lutego o godz. 21:45 czasu polskiego. Falcon Heavy jest obecnie najpotężniejszą dostępną rakietą. Do tej pory miano to przypadało rakiecie Delta IV Heavy, jednak Falcon Heavy ma ponad dwukrotnie większy ciąg. Może też zabrać na orbitę niemal trzykrotnie cięższy ładunek, a wszystko za ułamek ceny, za którą latała Delta IV Heavy.

Dwa człony wspomagające rakiety z powodzeniem powróciły na powierzchnię. Z kolei trzeci człon rakiety Falcon Heavy po odłączeniu się od głównego segmentu rozbił się podczas próby wylądowania na platformie na Oceanie Atlantyckim przy okazji ją uszkadzając. Więcej na ten temat można przeczytać w tekstach: Misja, która może odmienić loty kosmiczne oraz Udany debiut rakiety Falcon Heavy.

Źródło: Business Insider, fot. Fot. The Virtual Telescope Project