Dodano: 15 maj 2020r.

Tegoroczny Copernicus Festival odbędzie się w całości online. Zostanie poświęcony tematyce koronawirusa

W związku z pandemią koronawirusa tegoroczny festiwal naukowo-kulturalny Copernicus Festival organizowany przez Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych, Fundację Tygodnika Powszechnego, Uniwersytet Jagielloński i Tygodnik Powszechny odbędzie się w całości online w dwóch odsłonach - majowej (między 19 a 24 maja) oraz wrześniowej, której data zostanie ogłoszona w najbliższej przyszłości. Za oprawę wizualną tegorocznej edycji wydarzenia, odpowiada Agencja Admind Branding & Communications.

Tegoroczny Copernicus Festival odbędzie się w całości online. Zostanie poświęcony tematyce koronawirusa

 

Motywem przewodnim tegorocznej edycji Copernicusa jest „Czas”. W pierwszej, majowej odsłonie Festiwalu pomiędzy 19 a 24 maja eksperci zajmą się nim w kontekście pandemii („Czas zarazy”), zaś we wrześniu - w bardziej ogólnej i poszerzonej perspektywie. W wydarzeniach wziąć będzie można udział na kanale YouTube „Copernicus Center for Interdisciplinary Studies”. W obu częściach, przedsięwzięcie wspiera realizacyjnie agencja Admind, która jak mówi Krzysztof Langer, Partner & CEO agencji, odpowiadała też za obsługę imprezy w roku ubiegłym:

- Cieszę się, że organizatorzy Copernicus Festival po raz kolejny obdarzyli nasz zespół zaufaniem a edycja 2020 jest wyjątkowa, bo w całości odbędzie się online. Wiele organizacji, z którymi współpracujemy przenosi swoje wydarzenia do sieci czyli w przestrzeń, gdzie na nowo musimy stworzyć doświadczenie odkrywania, dobrze nam znanego ze świata fizycznego. W tym kontekście możliwość współtworzenia marki tak wartościowego projektu naukowo-kulturalnego daje nam jeszcze więcej satysfakcji – mówi Krzysztof Langer, Partner & CEO agencji Admind Branding & Communications.

- Dzięki Agencji Admind każdorazowo możemy odzwierciedlić idee kryjące się za festiwalem w poruszającej, wizualnej formie. Charakterystyczna grafika i komunikacja marki wyróżnia nasze wydarzenia, niezależnie od tego, czy organizujemy je w sieci czy z udziałem publiczności – dodaje Diana Sałacka, rzecznik prasowy Copernicus Festival.

Tematyka majowego festiwalu zostanie poświęcona wyłącznie wirusowi SARS-CoV-2. W ramach tego cyklu będzie można wysłuchać i obejrzeć rozmowy z ekspertami na temat pandemii oraz zjawisk jej towarzyszących.

Swoją obecność online potwierdzili:

  • Michał Heller, kosmolog, filozof i teolog oraz profesor nauk filozoficznych,
  • Andrzej Matyja, lekarz, chirurg ogólny, profesor nauk medycznych, nauczyciel akademicki Uniwersytetu Jagiellońskiego,
  • Bogdan de Barbaro, psychiatra i psychoterapeuta, kierownik Katedry Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego,
  • prof. dr hab. n. med. Dominika Dudek, autorka i współautorka kilkuset publikacji naukowych, która zredagowała szereg książek poświęconych tematyce psychiatrii, a zwłaszcza zaburzeniom depresyjnym i chorobie afektywnej dwubiegunowej,
  • dr Mateusz Hohol, kognitywista, laureat Nagrody Naukowej „Polityki”, który interesuje się przede wszystkim poznaniem matematycznym, czyli tym, jak umysł tworzy, przyswaja i przetwarza struktury numeryczne i geometryczne, a także metodologią neurokognitywistyki,
  • Jerzy Hausner, Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor zwyczajny, pracownik Katedry Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 
  • Ryszard Gryglewski, lekarz, specjalista w dziedzinie farmakologii, były kierownik Katedry Farmakologii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Cele festiwalu to przede wszystkim popularyzacja nauki, wyjaśnianie jej wpływu na życie społeczne oraz pokazywanie różnorodnych relacji między nauką a innymi dziedzinami kultury, w tym literaturą i sztuką. Agencja Admind Branding & Communications odpowiada za oprawę wizualną festiwalu. Zespół Admind przygotował m.in. główny motyw wizualny imprezy oraz związane z nim pozostałe materiały jak np. plakaty, projekty na stronę internetową, czy grafiki do social mediów.

Copernicus Festival to przedsięwzięcie organizowane przez przez Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych, Fundację Tygodnika Powszechnego, Uniwersytet Jagielloński i Tygodnik Powszechny, oferujące wykłady, dyskusje, warsztaty i pokazy filmów dotyczące biologii ewolucyjnej, neuronauki, fizyki czy filozofii. Festiwal od kilku lat gości wybitne, światowe autorytety wielu dziedzin i cieszy się bardzo dużą popularnością.

 

Źródło: materiały prasowe