Dodano: 27 grudnia 2018r.

Najskuteczniejsze metody zwalczania chorób rzepaku

Choroby roślin są niezwykle trudne do wyleczenia i zauważenia w ich wczesnym stadium rozwoju. Oczywiście doświadczeni rolnicy będą potrafili sprawić, że choroba nie zajmie pszenicy, żyta czy rzepaku. Ten ostatni jest szczególnie narażony na różnego rodzaju choroby, które dziesiątkują plony i doprowadzają do olbrzymich strat na polach rzepaku. Dlatego, jeśli chcemy cieszyć oko pięknymi polami pełnymi żółtego kwiecia, a także mieć korzyści z jego uprawy, musimy wziąć do serca skuteczne zasady zwalczania jego chorób.

Rolnictwo

Jakie choroby grożą rzepakowi?

Przede wszystkim musimy pamiętać, że rzepak może być zaatakowany na każdym stadium rozwoju. Najczęściej są to oczywiście choroby grzybiczne, które w różny sposób wpływają na sposób, w jaki wzrasta ta roślina. Jednym z takich przykładów będzie np. czerń krzyżowy. To dość trudna do zauważenia choroba, która objawia się czerniejącymi plamami na blaszkach rzepaku. W efekcie działania tej infekcji dochodzi do zniszczenia produkcji asymilatów potrzebnych do wzrostu rośliny. Kolejnym przykładem jest szara pleśń. Ten patogen najczęściej atakuje jednostki osłabione, ale pojawić się może zawsze i na każdym rodzaju rośliny. Efektem pojawienia się tej choroby jest gnicie rośliny i brak plonów. Najtrudniejszą do zahamowania i najpoważniejszą chorobą jest paraliż suchą zgnilizną kapustnych. Zaatakowane korzenie i liście jeszcze można leczyć, jednak pędy całkowicie niszczą plony.

Jak sobie z nimi radzić?

Warto poszukać doskonałych produktów opartych na nieorganicznych związkach fungicydów na renomowanych stronach producentów tego rodzaju leków, np. na Syngenta.pl. To szansa na zmianę w wyglądzie rośliny i jej uratowanie. Pamiętajmy, że musimy stosować środki chemiczne na bazie związków nieorganicznych, które w sposób naturalny i nieszkodliwy dla środowiska i ludzi zwalczają choroby grzybicze roślin uprawnych, w tym właśnie rzepaku.

Radzenie sobie ze skutkami chorób wywoływanych przez grzyby w pszenicy, życie czy rzepaku może być trudne i czasochłonne. Należy pilnować upraw już jesienią, aby wiosną nie mieć problemów i nie okazało się za późno. Ważne, by środki, którymi się posługujemy były wysokiej jakości i skuteczności.

Źródło: artykuł partnera