Dodano: 22 marca 2017r.

Bioluminescencyjny spektakl u wybrzeży Tasmanii

Na plażach w okolicy George Town na Tasmanii zbierają się tłumy ludzi, by zobaczyć niezwykłe zjawisko. Bajkowy spektakl tworzą bioluminescencyjne algi z gatunku Noctiluca scintillans zwane niekiedy nocoświetlikami lub iskrami mórz.

Bioluminescencja

Ciało tych stworzeń zawiera lucyferynę i to ona odpowiada za fantastyczny spektakl świateł. Substancja ta uaktywnia się przy pomocy enzymu lucyferazy wywołując zjawisko bioluminescencji. Algi zaczynają świecić w przypadku podrażnienia ich ciał np. przez gwałtowną falę.

Bioluminescencyjne algi kwitną o tej porze roku. To spektakularne zjawisko można zaobserwować także w wodach Morza Południowochińskiego, na Malediwach, Malezji a także na Florydzie.

Świecące algi nie stanowią zagrożenia dla ludzi. Jednak dla wodnego ekosystemu już tak. Naukowcy twierdzą, że duże nagromadzenie bioluminescencyjnych alg może powodować wymieranie ryb oraz roślin morskich.

W ciągu dnia stworzenia te mają czerwonawe zabarwienie, ale nocą ich spektakl zachwyca. Niebieskie światło robi naprawdę oszałamiające wrażenie. Zobaczcie to na nagraniu, które zostało wykonane 14 marca.