Dodano: 10 marzec 2021r.

Systemy CRM - innowacyjne podejście do sprzedaży

Customer Relationship Management jest innowacyjnym systemem, który cieszy się coraz większą popularnością. Obejmuje on szereg działań i narzędzi, które służą do automatyzacji obsługi klienta. Na czym dokładnie polega i co wchodzi w jego zakres?

Systemy CRM - innowacyjne podejście do sprzedaży

 

  1. Na czym polega system CRM?
  2. Jakie są zalety systemu?
  3. Dlaczego warto skorzystać z systemu CRM?

W poniższym artykule przyglądamy się bliżej temu systemowi, zasadom jego działania, a także korzyściom płynącym z jego wdrożenia.

Na czym polega system CRM?

CRM możemy najprościej określić jako sposób zarządzania relacjami z klientem. System ten obejmuje wszystko, co jest niezbędne w tych relacjach, czyli procedury, zbiór zadań, a także narzędzia.

Osoby, które mają do czynienia z obsługą klienta, wiedzą, że każdy z nich wymaga indywidualnego podejścia. Dzięki temu współpraca może być jak najbardziej efektywna. Jednak to z kolei wymaga dużo czasu i włożonego wysiłku. By móc je zaoszczędzić, a cały proces maksymalnie ułatwić, opracowano specjalistyczne oprogramowanie CRM. Umożliwia ono stworzenie takiego miejsca, w którym przechowywane są wszelkie niezbędne dane o klientach oraz pozostałych osobach związanych z daną firmą. Dzięki temu pracownicy, w ciągu kilku chwil, mają szybki dostęp do historii współpracy oraz wszelkich innych potrzebnych informacji. To z kolei powoduje, że w krótkim czasie możemy zarządzać korespondencją czy też przygotować indywidualną ofertę.

Jakie są zalety systemu?

To, za co wielu przedsiębiorców ceni sobie system CRM, to fakt, że oprogramowanie umożliwia wykonywanie pracy z dowolnego miejsca. Świetnie sprawdzi się nawet podczas urlopu czy wykonywania pracy zdalnej. Możemy je obsługiwać na różnych urządzeniach, takich jak laptop, komputer stacjonarny czy tablet- a jedyne, co jest konieczne to dostęp do Internetu.

System ten sprawdza się nie tylko jako duże ułatwienie w procesie współpracy z klientami, lecz także jako narzędzie służące do analizy aktualnej sytuacji w firmie. W zależności od charakteru naszego przedsiębiorstwa możemy przechowywać wiele istotnych informacji. Znajdziemy tam m.in.: dane kontrahentów niezbędne do zawarcia umów (takie jak NIP czy REGON), czy też dane teleadresowe. Wyposażenie programu w wyszukiwarkę z wieloma filtrami, sprawia, że szybko można znaleźć klientów np. z danego regionu, z którymi kontakt nie był dawno nawiązywany. W ten właśnie sposób możemy dotrzeć do grupy potencjalnych klientów, co zwiększa nasze szanse na efektywną współpracę.

Dlaczego warto skorzystać z systemu CRM?

System CRM jest to rozwiązanie, które warto wdrożyć w pracę każdego przedsiębiorstwa opierającego się na współpracy z klientami. Niezależnie od wielkości firmy, możemy znaleźć oprogramowanie CRM odpowiadające wszystkim naszym potrzebom.

Jedne z najważniejszych atutów wynikających z wdrożenia CRM to:

  • Optymalizacja procesów sprzedaży, gdyż oprogramowanie automatyzuje wiele niezbędnych procedur i umożliwia szybkie wyszukanie informacji, dzięki czemu cały proces przebiega szybciej.
  • Zwiększenie efektywności sprzedaży- system zapewnia regularny kontakt z klientem oraz zapewnienie mu niezbędnej uwagi, co powoduje budowanie bliższych relacji.
  • Ułatwienie pracy całego zespołu, gdyż system usprawnia komunikację pomiędzy pracownikami.
  • Poprawa efektywności obsługi posprzedażowej – relacje między sprzedającym a kupującym są podtrzymywane, co zwiększa szanse na ponowną współpracę.

Jak widać, wdrożenie systemu CRM wiąże się z wieloma korzyściami – zarówno dla pracowników jak i dla osób zarządzających firmą.

 

 

Źródło: artykuł sponsorowany, fot. Pexels