Dodano: 04 czerwiec 2019r.

Czy chatboty mogą w przyszłości zastąpić pracowników działu obsługi klienta?

Rozwój technologii nie stoi w miejscu i coraz szybciej w nasze życie wchodzą hi-tech ciekawostki, których jedynym celem jest ulepszenie i usprawnienie naszej codzienności.

 

Trzydzieści lat temu prywatny komputer miał moc obliczeniową odrobinę lepszą od kalkulatora, a dwadzieścia lat temu trudno było wyobrazić sobie powszechny dostęp do internetu z prawie każdego punktu na ziemi. Nasz czas, to czas gdy mały zegarek jest jednocześnie telefonem, komputerem, kamerą, aparatem i jeszcze wiele wiele innego.

Nowoczesne technologie dla firm

Komputery, sieci komputerowe, a także internet całkowicie odmieniły nasze życie prywatne, a co więcej, sposób w który prowadzimy działalności gospodarcze.

Pierwszym krokiem były strony wizytówki w sieci, po czym powstała zasada: “nie masz strony w sieci, Twoja firma nie istnieje”. Przed dokonaniem zakupu, czy zleceniem usług, nawet lokalnych i bliskich firm, wolimy znaleźć stronę internetową tej firmy, przeczytać opinie innych klientów.

Globalizacja dostępu do internetu otworzyła drzwi do całkowicie nowej gałęzi działalności gospodarczej, a dokładnie, sprzedaży internetowej. Koncept i sposób funkcjonowania w szybki i pewny sposób wzbudził zainteresowanie i zdobył zaufanie użytkowników na całym świecie.

Sprzedaż przez internet

Choć różnic między sprzedażą internetową i stacjonarną jest wiele, jednak podstawa pozostaje bez zmian. Klient wchodzi do sklepu lub na jego stronę, wybiera produkt, który go interesuje i dokonuje zakupu. Nieodłącznym elementem każdego rodzaju sprzedaży jest doradztwo i obsługa klienta, której nie może zabraknąć. W naszych czasach najpopularniejszym i najwygodniejszym sposobem kontaktu jest chat na stronie sklepu.

Jednak warto zwrócić uwagę, że obsługa klienta wymaga poświęcenia dużej ilości czasu właściciela lub zatrudnienia pracowników do tego celu, co ze swojej strony wiąże się z dużymi wydatkami. Z myślą o tej sytuacji powstały chatboty.

Chatbot jako Twój dział obsługi klienta

Chatbot to oprogramowanie, które służy do komunikacji z człowiekiem symulując mowę ludzką, właśnie dlatego chatboty są tak popularne jako programy do obsługi klientów przez internet. W zależności od rodzaju chatbota i wymagań klienta program może prezentować się jako czat tekstowy, głosowy, a nawet wizualny.

Coraz więcej sklepów internetowych, wydawnictw i firm świadczących usługi przez internet decyduje się na implementację chatbota do swojego systemu, który może służyć jako interaktywna strona z najczęściej zadawanymi pytaniami lub pomagać w doborze właściwych produktów, a nawet zostać formularzem do składania szybkich zamówień.

Przyszłość z chatbotami

Firmy, które zastosowały chatboty zgłaszają fenomenalne zmniejszenie tak zwanych pustych odwiedzin strony i obniżenie ilości pozostawionych koszyków kilkakrotnie.

Warto przyznać, że chatbot, który może zająć się kompleksową obsługą klienta i odpowiedzieć na każde możliwe pytanie, na ten moment nie jest dostępny dla zdecydowanej większości przedsiębiorstw. Ale jak wspomniano wcześniej, z dnia na dzień coraz nowe odkrycia i coraz nowe technologie wkraczają w nasze życie, dlatego możliwość całkowitego przejęcia obowiązków działu obsługi klienta jest możliwa w bliskiej przyszłości.

Przeczytaj więcej: https://greenparrot.pl/blog/co-to-sa-chatboty-i-jak-je-wykorzystasz-w-swoim-firmie/

 

Źródło: Artykuł partnera