Gry wideo stały się w ostatnich dekadach popularną formą rozrywki, wzbudzając zainteresowanie milionów graczy na całym świecie. Od dawna trwa debata na temat wpływu gier wideo na zdrowie psychiczne graczy.
W badaniu przeprowadzonym przez Oxford University przeanalizowano dane z ankiety przeprowadzonej wśród 40 000 graczy, którzy uczestniczyli w różnych grach wideo, w tym Animal Crossing: New Horizons, Apex Legends, Eve Online, Forza Horizon 4, Gran Turismo Sport, Outriders i The Crew 2.
Wyniki badania nie wykazały znaczącego wpływu gier wideo na zdrowie psychiczne, ani pozytywnego, ani negatywnego.
Uczestnicy wypełniali kwestionariusze i odpowiadali na serię pytań związanych z ich emocjonalnym samopoczuciem, interakcjami społecznymi i jakością życia.
Wyniki badania przeprowadzonego przez Oxford University nie wykazały znaczącego wpływu gier wideo na zdrowie psychiczne uczestników. Badanie wykazało, że gry wideo nie miały ani pozytywnego, ani negatywnego wpływu na stan emocjonalny i zdrowie psychiczne graczy.
Jednym z kluczowych aspektów badania było zbadanie interakcji społecznych, które występują w kontekście gier wideo. Wyniki pokazały, że gry wideo mogą być platformą dla interakcji społecznych i tworzenia nowych połączeń między graczami.
Niektóre gry, takie jak Animal Crossing: New Horizons, promują współpracę i wzajemną pomoc między graczami, co może mieć pozytywny wpływ na ich samopoczucie psychiczne. Jednak badanie wykazało również, że intensywne granie może prowadzić do mniejszej ilości czasu spędzonego w rzeczywistych interakcjach społecznych, co może być czynnikiem wymagającym dalszych badań.
Pomijając ten fakt, naukowcy do tej pory omijali problem loot boxów. Wielu polityków i osób publicznych uważa, że loot boxy mogą być uzależniające. Pomimo tego, że w Internecie jest wiele stron takich jak www.bonus-bez-depozytu.pl, gdzie można za darmo zdobyć ulepszenia do gier, niektórzy gracze nadal wydają dużo pieniędzy na zakupy w grze.
Należy zauważyć, że badanie Uniwersytetu Oksfordzkiego ma swoje ograniczenia. Kwestie związane ze zdrowiem psychicznym są złożone i wieloaspektowe, a na ich wpływ mogą mieć inne czynniki, takie jak cechy osobiste graczy, środowisko społeczne i styl życia. Ponadto, dane z ankiet mogą mieć pewien stopień subiektywności i zależeć od samooceny uczestników.