Dodano: 07 kwietnia 2018r.

Piosenki dla dzieci promujące wiedzę o kosmosie. Projekt wydania muzyki ze spektaklu Planetarium Śląskiego

Piosenki, które wprowadzają dzieci w zagadnienia wiedzy o kosmosie i układzie słonecznym? Dlaczego nie. Ruszył projekt wydania muzyki z seansu Planetarium Śląskiego w Chorzowie pt. „Przy ulicy Astronomów”.

Ziemia

„Przy ulicy Astronomów” to spektakl skierowany do najmłodszych, który miał swoją premierą w lutym w Planetarium Śląskim. Muzyka została skomponowana w całości na potrzeby spektaklu. Jej autorami są Grzegorz Seweryn oraz Stefan Szulc. Większość tekstów pojawiających się w piosenkach to teksty Wandy Chotomskiej. Scenariusz do spektaklu napisali Jarosław Juszkiewicz, Stefan Janta i Bogusława Zagoła.

“Mimo, że dzieci w świecie nasyconym technologią doświadczają mnóstwa bodźców, jesteśmy przekonani, że wizyta w planetarium jest dla nich potężnym i pięknym doświadczeniem, a słuchanie utworów, które wypełniały seans, pozwala do tych wrażeń powracać i utrwalać zdobytą wiedzę” – napisali autorzy muzyki i tekstów w serwisie crowdfundingowym polakpotrafi.pl.

Autorzy zbierają fundusze na wydanie płyty z piosenkami. Ich akcję można wsprzeć we wspomnianym wyżej serwisie.

„Muzyka dla dzieci nie musi być banalna, a piosenki mogą nieść ważne treści – czy to poznawcze, czy dotyczące relacji międzyludzkich. O tym można z dziećmi rozmawiać, także poprzez sztukę. Teksty po prostu powinny być mądre” – wyjaśniają autorzy cel swojego projektu.

Akcja zbierania środków na płytę odbywa się za zgodą Planetarium Śląskiego, jednakże samo Planetarium nie zbiera środków na wydanie płyty.