Dodano: 17 czerwiec 2019r.

Konkurs i forum gier komputerowych w Łodzi

Studenci z całej Polski zaprezentują autorskie prototypy gier komputerowych i środowisk wirtualnych podczas finału 11. Ogólnopolskiego konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych organizowanego przez Wydział Fizyki Technicznej Informatyki Matematyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej (FTIMS PŁ). Konkurs będzie okazją do spotkania z liderami, programistami, grafikami, projektantami poziomów, jak również artystami koncepcyjnymi, muzykami, dźwiękowcami i projektantami interfejsów.

 

- Zgodnie z ideą konkursu zespoły zaprezentują oryginalne pomysły na gry komputerowe oraz środowiska wirtualnej rzeczywistości. Jurorzy zweryfikują w jakim stopniu uczestnikom udało się wypełnić role i kompetencje niezbędne do stworzenia prototypu projektu – mówi Radosław Bednarski z Instytutu Informatyki Wydziału FTIMS PŁ. - Konkurs jest unikatowym w Polsce forum łączącym wykładowców, studentów, uczniów szkół i firmy związane z branżą kreatywną. Do konkursu zgłosiło ok 20 zespołów z kraju. Na zwycięzców i wyróżnionych czekają liczne nagrody ufundowane przez firmy - dodał.

11. finał ogólnopolskiego konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych odbędzie się w dniach 27-28 czerwca 2019 w Hali EXPO przy al. Politechniki 4 w Łodzi.

 

Organizatorzy przygotowali sześć ścieżek konkursowych: Game Design, Game Development, Mobile Games, Virtual Environment, Game Graphics Concept oraz Show Your Project. Nad ścieżkami dotyczącymi gier oraz rzeczywistości wirtualnej, tak jak w minionych latach, opiekę sprawuje Instytut Informatyki Wydziału FTIMS PŁ. Ścieżka Game Graphics Concept organizowana jest przez Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.

Wydarzeniem towarzyszącym będą dwie konferencje naukowe: Conference On Game Innovations obejmująca tematykę wskazaną przez program sektorowy GAMEINN oraz konferencja TEWI (Technologia Edukacja Wiedza Innowacja) mająca na celu wymianę doświadczeń oraz transfer wiedzy między ośrodkami naukowymi a przemysłem. Dzięki tym wydarzeniom firmy zapoznają się z kompetencjami uczelni, co pozwoli zwiększyć potencjał oraz innowacyjność polskich producentów gier oraz twórców wirtualnych środowisk na arenie globalnej.

Konkursowi towarzyszy także II edycja hakatonu Machine Learning Challenge, skupiającego się wokół dziedziny sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego oraz analizy obrazów i danych. Hakaton rozpocznie się w piątek 28 maja 2018, a jego finał oraz podsumowanie będą miały miejsce podczas finału konkursu ZTGK.

Kolejnym wydarzeniem towarzyszącym będzie konkurs IoT organizowany przez Instytut Informatyki PŁ. W ramach konkursu studenci tworzą projekty w szeroko rozumianym Internecie Rzeczy. Będą one oceniane - zarówno pod kątem zawartości merytorycznej projektu i sposób jego prezentacji - przez jury, w którym zasiądą przedstawiciele firm.

Patronat nad wydarzeniem objął JM Rektor Politechniki Łódzkiej prof. Sławomir Wiak. Patronat medialny objęły: Radio ESKA, Studenckie Radio Żak, TVP Kultura. Sponsorem Platynowym konkursu, podobnie jak w poprzedniej edycji został Sprite, który ufundował nagrodę specjalną. Szczegółowe informacje o konkursie na stronie http://gry.it.p.lodz.pl

 

Źródło i fot.: Politechnika Łódzka