Dodano: 11 kwietnia 2018r.

Nowe wideo NASA. Wycieczka po Księżycu w 4K

Dzięki danym dostarczonym przez sondę Lunar Reconnaissance Orbiter specjaliści z NASA przygotowali fascynującą wideo – wirtualną wycieczkę po Księżycu w rozdzielczości 4K.

Księżyc

Wycieczkę na filmie NASA zaczynamy na biegunie południowym naszego sztucznego satelity. Następnie pokazane są liczne kratery oraz ciekawe miejsca na Księżycu. Można zabaczyć nawet miejsca lądowania misji Apollo – widać lądownik oraz znajdujący się niedaleko łazik księżycowy. Wszystko to w niespotykanej dotychczas rozdzielczości.

Animacja powstała ze zdjęć przesłanych na Ziemię przez sondę Lunar Reconnaissance Orbiter. Sonda została wyniesiona w czerwcu 2009 roku i od tamtego czasu przesyła do NASA fotografię. Główny cel sondy to stworzenie szczegółowych map topograficznych powierzchni Księżyca, ale Lunar Reconnaissance Orbiter zidentyfikował także miejsca, gdzie znajduje się lód oraz inne surowce, które będzie można w przyszłości eksploatować.

Sonda dokonała także pomiarów promieniowania kosmicznego na orbicie wokół Księżyca oraz zidentyfikowała najlepsze miejsca lądowania dla przyszłych misji załogowych. Całkowity koszt misji to około 500 milionów dolarów.

Źródło: NASA, fot. NASA