Dodano: 23 marca 2017r.

Tak wyglądałby lot nad Marsem. Niezwykły film ze zdjęć anaglificznych

Fiński fotograf Jan Frojdman stworzył niezwykły film, dzięki któremu możemy zobaczyć, jak wyglądałby lot nad Marsem. Film został zmontowany ze zdjęć wykonanych przez kamerę HiRISE znajdującą się na pokładzie sondy MRO.

Powierzchnia Marsa

Lot nad Marsem został stworzony przy pomocy zdjęć anaglificznych dostarczonych przez instrument HiRISE. System HiRISE (High Resolution Imaging Science Experiment, Naukowy Eksperyment Przetwarzania Obrazu Wysokiej Rozdzielczości) pracuje na pokładzie wystrzelonej w 2005 roku sondy Mars Reconnaissance Orbiter (MRO). Celem sondy jest badanie osadów oraz rzeźby terenu Czerwonej Planety.

Film wykonał fotograf i artysta Jan Frojdman. Sam autor podkreśla, że stworzony przez niego materiał nie ma charakteru naukowego, a artystyczny. Praca zajęła mu ponad trzy miesiące. Kolory na przedstawionych zdjęciach nie są prawdzie – to wynik pracy autora. Oryginalne zdjęcia z kamery HiRISE są czarno-białe. Frojdman dodał je dla uzyskania lepszego efektu.

Fikcyjny lot nad prawdziwym Marsem, bo tak zatytułowana jest praca fińskiego fotografa, zaczyna się od przelotu obok jednego z dwóch księżyców Marsa – Fobosa. Dalej widzimy fascynujące obrazy powierzchni Marsa, które sprawiają wrażenie, jakby widz znajdował się w statku lecącym nad kraterami, dolinami i wzgórzami Czerwonej Planety.

Źródło: wired.com