Dodano: 19 styczeń 2021r.

Trzy główne zasady skutecznych banerów reklamowych

Poznajcie główne zasady skutecznych stacjonarnych banerów reklamowych. Ich znajomość pozwoli Wam dotrzeć ze swoim produktem do nowych, potencjalnych klientów. Zachęci ich także, aby skorzystali właśnie z Waszej usługi. Banery są wciąż niezwykle ważnym narzędziem promocji – warto maksymalnie wykorzystać ich potencjał.

Trzy główne zasady skutecznych banerów reklamowych

 

Po pierwsze – czytelność

To najistotniejsza zasada, której zrozumienie, a następnie wprowadzenie w życie pozwoli stworzyć skuteczny baner reklamowy. Czytelność dotyczy między innymi wyboru czcionki i elementów graficznych. Patrząc szerzej – odbiorca nie może mieć problemów ze zrozumieniem informacji i formy ich przekazania. Mając na uwadze ten punkt widzenia, lepiej podarować sobie wybór fikuśnej czcionki. Może i będzie przyciągać wzrok, ale rzadko kiedy jest ona czytelna.

Czytelność to również minimalizm. Zbyt duża ilość elementów na banerze reklamowym może odwrócić uwagę od jego meritum. 

W sytuacji, gdy sami nie posiadacie umiejętności pozwalających na wykonanie takiej formy promocji, najlepszym rozwiązaniem jest wybór specjalisty. Banery reklamowe wykonane przez fachowców zapewnią skuteczne pozyskiwanie nowych klientów dla Waszych produktów i usług.

Po drugie – jasny przekaz

Jasny w tym kontekście rozumiemy też jako spójny – krótki, precyzyjny w słowie i podkreślający zalety produktu lub usługi. Jasny przekaz to jednak nie tylko dobre i skuteczne hasło reklamowe, chociaż to ono najbardziej zapada zwykle w pamięć.

Jasny przekaz tworzy się również przy użyciu elementów graficznych, jakie znajdą się na banerze reklamowym. Przy projektowaniu w tej kwestii warto odnieść się do zasad skutecznej promocji w Internecie – konkretnie tego, jak przygotowuje się reklamy pod kątem graficznym, wspominanej czytelności i samego przekazu. Chociaż mowa o dwóch różnych sposobach promocji, to mają one ze sobą wiele wspólnego.

Otwarte w przypadku banerów reklamowych pozostaje pytanie, czy przekaz, który szokuje, będzie miał odzwierciedlenie w większej liczbie potencjalnych klientów. Okazuje się że niekoniecznie – nie jest wcale zabieg oryginalny. A akurat ten drugi aspekt doskonale opisuje skuteczny baner reklamowy, dlatego lepiej jest przemyśleć dokładnie treść zamiast sięgać po mniej skuteczne, oklepane sztuczki.

Po trzecie – lokalizacja

Zasada, o której można by stworzyć elaborat. Czym powinna się charakteryzować dobra i skuteczna lokalizacja stacjonarnych banerów reklamowych? Wciąż najpopularniejszym rozwiązaniem jest umieszczanie ich w przestrzeni użytkowej o wysokim natężeniu ruchu. Na skuteczność zabiegu przełożenie ma między innymi liczba odbiorców. Warto też zauważyć, że baner reklamowy umieszczony na fasadzie budynku, znajdującego się w sercu miasta, będzie miał zdecydowanie większą siłę promocyjnego rażenia.

Innymi często wybieranymi lokalizacjami są miejsca przy ruchliwych drogach między dużymi ośrodkami miejskimi. Koszt umieszczenia reklamy jest zależny między innymi od ceny za dzierżawę konstrukcji, na której się ona znajdzie, oraz samego miejsca jej położenia

Trzecie popularne rozwiązanie to baner reklamowy, który jest umiejscowiony w siedzibie firmy. Spośród wymienionych, to rozwiązanie jest najtańsze, choć nasza firma niekoniecznie musi mieścić się w miejscu, które jest widoczne – przez co zasięgi reklamy będą znacznie okrojone.

 

Źródło: Artykuł sponsorowany, fot.  Brian Robert Marshall/ CC BY-SA 2.0