Dodano: 17 kwietnia 2018r.

Start misji TESS przełożony

Start misji TESS zaplanowany na noc z 16 na 17 kwietnia został anulowany. Firma SpaceX, której rakieta Falcon 9 ma wynieść teleskop poinformowała o konieczności przeprowadzenia dodatkowej analizy kontroli nawigacyjnej rakiety.

Start rakiety Falcon 9 z teleskopem TESS

Rakieta z teleskopem TESS na pokładzie miała pierwotnie wystartować o godzinie 0:32 z Przylądka Canaveral. Jednak start zostało anulowany i przełożony na środę 18 kwietnia. Wszystko z powodu konieczności przeprowadzenia analizy kontroli nawigacyjnej rakiety – systemu GNS (guidance navigation control), który odpowiada za wprowadzenie TESS na odpowiednią orbitę.

Specjaliści z NASA zapewniają, że wszystko jest w jak najlepszym porządku i że mają nadzieję, iż wkrótce TESS zacznie polować na nowe planety pozasłoneczne.

Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie do startu powinno dojść w środę 18 kwietnia.

Głównym celem misji TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) ma być poszukiwanie oraz badanie egzoplanet. Teleskop ma się skupić na poszukiwaniach planet pozasłonecznych wokół gwiazd stosunkowo bliskich Słońcu. Teleskop ma znaleźć się docelowo na wysokiej eliptycznej orbicie okołoziemskiej z okresem obiegu planety 13,7 dnia. Misja TESS ma potrwać dwa lata i naukowcy szacują, że w podczas jej trwania uda im się znaleźć tysiące nowych egzoplanet. Badacze mają nadzieję, że niektóre z nich będą na tyle blisko Ziemi, że będzie można je wnikliwie zbadać przez dostępne instrumenty.