Nowa akcja Ministerstwa Zdrowia. Człowiek-koń zachęca do profilaktyki

Ministerstwo Zdrowia wypuściło serię spotów edukacyjnych skierowanych do młodych osób. W roli głównej wystąpił człowiek-koń, który zachęca do profilaktyki hasłem: dbaj o siebie i ciesz się końskim zdrowiem.

Nowa kampania Ministerstwa Zdrowia ma na celu przekonanie Polaków do regularnego wykonywania badań profilaktycznych. Resort poprzez spot zachęca do wyrobienia sobie zdrowych nawyków oraz wyeliminowania używek.

W roli narratora wystąpił człowiek-koń, który radzi, jak żyć, by mieś końskie zdrowie. Akcja „Profilaktyka, Człowieku” skierowana jest do młodych osób. Dlatego też działania marketingowe prowadzone są przede wszystkim w Internecie.

– Chcemy w ten niekonwencjonalny sposób namówić młodych dorosłych do tego, żeby zmienili styl życia, byli bardziej aktywni fizycznie, ograniczyli spożycie alkoholu i nie palili papierosów – powiedział wiceminister zdrowia Piotr Gryza.

Poprzez kampanię Ministerstwo Zdrowia chce zwrócić uwagę młodych osób na to jak zdrowe odżywianie, aktywność fizyczna, nasza kondycja psychiczna oraz otoczenie, w tym zanieczyszczone powietrze mogą wpływać na nasze zdrowie. Podjęte w ramach kampanii działania mają zachęcić odbiorców do zmiany stylu życia na zdrowszy oraz skłonić ich do wykonywania regularnych badań profilaktycznych.

Kampanię wsparły środowiska specjalistów: Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Kolegium Lekarzy Rodzinnych w Polsce i Towarzystwo Internistów Polskich.

 

Niedawno resort zdrowia zachęcał Polaków do „rozmnażania się, jak króliki”. „Jeśli chcesz zostać kiedyś rodzicem, weź przykład z królików” – zachęcano w spocie. Kampania z królikami nie przypadła Polakom do gustu. Komentatorzy podkreślali, że wybór królików nie był do końca szczęśliwy.

 

 

Źródło: profilaktykaczłowieku.pl