Dodano: 24 kwietnia 2017r.

Znaleziono jaja dinozaurów sprzed 70 milionów lat

W południowo-wschodnich Chinach badacze znaleźli pięć skamieniałych jaj roślinożernych dinozaurów. Jaja pochodzą z okresu kredy i mają 70 milionów lat.

Skamieniałe jaja dinozaurów

Jaja znaleziono podczas prac budowlanych w mieście Foshan w prowincji Guangdong w Chinach. Odkryto je w piaskowcu na głębokości około ośmiu metrów.

- Znaleźliśmy pięć jaj. Trzy z nich zostały zniszczone, ale nadal są widoczne. Pozostałe dwa odcisnęły się w skale. Jaja mają okrągły kształt i należały do roślinożernych dinozaurów – powiedział Qiu Licheng z Instytutu Archeologicznego w Guangdong.

Skamieniałe jaja mają średnicą około 13-14 centymetrów. Ich skorupy zostały zniszczone w różnym stopniu. Obecnie naukowcy nie są pewni, do którego gatunku dinozaurów należały jaja. Skamieniałości są aktualnie badane w miejscowym muzeum.

To nie pierwszy raz, kiedy w tym regionie odkryto ślady bytności dinozaurów. Jaja dinozaurów w prowincji Guangdong w Chinach znajdowano z różną częstotliwością od lat 80. W 2015 roku odkopano tam aż 43 jaja dinozaurów.

- Dwie rzeczy wyróżniają ten region od innych. Znajduje się tu dużo minerałów oraz skamielin, takich jak właśnie jaja dinozaurów z okresu kredowego lub skamieniałości ryb z okresu paleogenu – wyjaśnił Liu Jianxiong, główny geolog z Foshan. - To odkrycie jest bardzo ważne dla naszych badań paleoklimatycznych – dodał.

Źródło: China Central Television