Dodano: 29 grudnia 2016r.

"Kosmiczne" atrakcje w Centrum Nauki Kopernik w 2017 roku

Centrum Nauki Kopernik szykuje na 2017 rok niespodzianki dla zwiedzających. Będą m.in. nowy film stworzony przez planetarium Niebo Kopernika oraz warsztaty z budowania rakiet i łazików marsjańskich.

Budynek Centrum Nauki Kopernik w Warszawie

Jak poinformowała rzeczniczka Centrum Nauki Kopernik (CNK) Katarzyna Nowicka, w mijającym roku placówkę odwiedziło około 1,1 mln osób. W 2017 roku ten wynik może się poprawić, a to za sprawą nowych elementów programu w CNK.

Plan przewiduje zaangażowanie wybitnych znawców kosmosu, z którymi będzie można porozmawiać i zadać nurtujące nas pytania. Będzie to połączone z pokazami multimedialnymi. Pierwsza okazja do przepytania eksperta będzie już 12 stycznia. Profesor Grzegorz Piestrzyński pracujący na co dzień w Obserwatorium Astronomicznym Uniwersytetu Warszawskiego opowie, jak prawidłowo mierzyć Wszechświat i co wpływa na dokładność takich pomiarów.

Już w kwietniu będzie można zobaczyć film wyprodukowany przez planetarium Niebo Kopernika Pt. „Halo Ziemia”, a w czerwcu Ziemi będzie można przyglądnąć się z przestrzeni kosmicznej podczas Pikniku Naukowego.

Latem przestrzeń wokół CNK zmieni się w stację badawczą, która będzie zbierać informacje na temat powietrza, gleby, roślin oraz wody. Konstruktorów natomiast czeka nie lada gratka. Odbędą się warsztaty, na których będzie można zbudować własną rakietą lub łazik marsjański.

Źródło: PAP,. Fot. Alina Zienowicz