Dodano: 09 stycznia 2017r.

Ziemia i Księżyc widziane z Marsa. Nowe zdjęcia NASA

NASA opublikowała zapierającą dech w piersiach fotografię Ziemi i Księżyca wykonaną przez sondę Mars Reconnaissance Orbiter. Na zdjęciu widać zarys kontynentów oraz chmury.

Ziemi i Księżyc

Zdjęcie zostało wykonane przez zainstalowany na sondzie Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) wysokiej rozdzielczości aparat High Resolution Imaging Science Experiment (HiRISE). Opublikowana fotografia to w rzeczywistości połączenie dwóch zdjęć. NASA zastosowało taki chwyt dlatego, bo Księżyc jest znacznie ciemniejszy od Ziemi i na fotografii, gdzie Ziemia jest doskonale oświetlona widać byłoby jedynie jego zarys.

Na zdjęciu Ziemi widać Australię – czerwona plama pośrodku – oraz fragment południowo-wschodniej Azji – nieco wyżej po lewej stronie planety. Biały kontur na dole to Antarktyda.

Fot. NASA

Zdjęcie zrobiono 20 listopada ubiegłego roku. Sonda wykonała je będąc w odległości 205 milionów kilometrów od Ziemi. Na fotografii Księżyc wydaje się być blisko naszej planety, ale w rzeczywistości był ona za Ziemią z punktu widzenia MRO.

Źródło: NASA