Dodano: 22 listopada 2016r.

Pierwsza kobieta w kosmosie: Rosja pierwsza wyląduje na Marsie

Walentina Tierieszkowa, która w 1963 roku jako pierwsza kobieta odbyła lot w przestrzeń kosmiczną oświadczyła, że Rosjanie pierwsi postawią stopę na Czerwonej Planecie. Dodała też, że poleciałaby sama, ale wiek jej na to nie pozwala.

Walentina Tierieszkowa

Była radziecka kosmonautka Walentina Tierieszkowa jest przekonana, że na Czerwoną Planetę pierwsi dotrą Rosjanie. Oświadczenie tej treści wygłosiła na spotkaniu z niezwykle uzdolnioną młodzieżą.

W latach 60. oraz 70. USA i Związek Radziecki współzawodniczyły w eksploracji przestrzeni kosmicznej. Mimo że ZSRR jako pierwszy wystrzelił człowieka w kosmos, to na Księżycu pierwsi lądowali Amerykanie. Czy zanosi się na kolejny wyścig tym razem na Marsa?

- Sądzę, że będziemy pierwsi na Marsie. Amerykanie przecież latają w kosmos na naszych statkach kosmicznych przy wykorzystaniu naszych rakiet nośnych. Nie zamierzają stworzyć własnych – powiedziała Tierieszkowa.

Tierieszkowa w 1963 roku brała udział w radzieckiej misji kosmicznej Wostok 6. Spędziła w przestrzeni kosmicznej dwa dni i prawie 23 godziny okrążając Ziemię 48 razy. Była pierwszą kobietą w kosmosie. Kolejna poleciała dopiero 19 lat później. Była to Swietłana Sawicka.

Źródło: tass.com, Fot. Wikimedia Commons