Dodano: 28 lutego 2017r.

Jak nazwać planety z układu TRAPPIST-1? NASA zwróciła się do internautów

NASA poprosiła internautów o pomoc w nazwaniu odkrytych niedawno siedmiu planet w układzie TRRAPIST-1. Jak można było się spodziewać, internauci nie zawiedli.

Planety układu TRAPPIST-1

W ubiegłym tygodniu NASA poinformowała o odkryciu w układzie TRAPPIST-1 siedmiu skalistych planet. Trzy z nich znajdują się w tzw. ekosferze - strefie wokół gwiazdy, w której panują warunki sprzyjające utrzymaniu wody w stanie ciekłym. Teoretycznie na takich planetach może istnieć życie.

Planety krążą wokół zimnego czerwonego karła – TRAPPIST-1. Znajduje się on w gwiazdozbiorze Wodnika w odległości 40 lat świetlnych od naszego Układu Słonecznego. Gwiazda ta jest wielkości Jowisza, ale jest od niego około 80 razy bardziej masywna. Szerzej na temat tego historycznego odkrycia można przeczytać w tekście: Siedem egzoplanet w układzie TRAPPIST-1.

Po przełomowym odkryciu NASA zwróciła się do internautów za pomocą Twittera z prośbą o pomoc w nazwaniu planet. Hasztag #7namesfor7newplanets szybko zgromadził pokaźny zbiór alternatywnych nazw dla niedawno odkrytych światów.

Kreatywność ludzi nie zna granic. Propozycje odnoszą się niemal do wszystkiego. Od greckich nazw związanych z mitologią, przez dni tygodnia, po bohaterów „Gwiezdnych Wojen” i innych popularnych filmów i seriali ostatnich lat.

Wśród propozycji są także te pisane w języku polskim. W zabawie każdy może wziąć udział. Wystarczy do swoich propozycji siedmiu nazw dodać hasztag #7namesfor7newplanets.

Poniżej przedstawiamy kilka najciekawszych/najzabawniejszych według nas propozycji.