Dodano: 15 grudnia 2016r.

Na Marsie mogło niegdyś kwitnąć życie. Curiosity znalazł bor

Od kiedy łazik Curiosity zaczął przesyłać dane z powierzchni Marsa, eksperci są niemal przekonani, że na Czerwonej Planecie kiedyś było obecne życie. Być może Mars erę życia ma już za sobą.

Skały na Marsie

O tym, że na naszej sąsiedniej planecie istniało kiedyś życie, świadczą coraz bardziej przekonujące dowody. Choć pewności nie ma. Ale dostarczane przez różne łaziki przebywające na powierzchni Czerwonej Planety dowody dają do myślenia. Te najnowsze przesłane przez łazik Curiosity świadczą o występowaniu na Marsie boru. Ten pierwiastek pod względem chemicznym przypomina krzem i węgiel. Jest niezbędny dla roślin i zwierząt. Przynajmniej tych ziemskich.

- Widzimy chemiczną złożoność wskazującą na występowanie tam w przeszłości wody. Im bardziej skomplikowana chemia, tym lepiej dla rozwoju życia – powiedział John Grotzinger z NASA, członek zespołu zarządzającego łazikiem Curiosity. - Występowanie boru, hematytu i minerałów ilastych podkreślają zmienność pierwiastków i to jest dobre dla występowania życia. Myślę, że jest to niezwykle ekscytujące odkrycie – dodał.

Łazik Curiosity znalazł bor po raz pierwszy na Marsie. Odkrycia dokonano w kraterze Gale’a. Badacze uważają, że w przeszłości w kraterze było ulokowane jezioro. Oczywiście według hipotez działo się to miliony lat temu.

Źródło: NASA