Dodano: 17 maja 2017r.

Koncepcyjny łazik marsjański. Przypomina pojazd Batmana

Podczas otwarcia nowej galerii w Centrum Kosmicznym Kennedy'ego można było zobaczyć koncepcyjny pojazd przeznaczony do przemierzania powierzchni Marsa.

Koncepcyjny łazik marsjański NASA

Sześciokołowy, napędzany energią elektryczną łazik został zaprojektowany specjalnie po to, aby sprostać wyzwaniom eksploracji powierzchni Czerwonej Planety. W łaziku jest miejsce dla sześciu osób. Korpus zbudowany jest z włókien węglowych oraz aluminium. Pojazd może rozdzielić się na pół. W takim przypadku przód nadal można wykorzystywać jako łazik, natomiast tył może być przeznaczona na laboratorium.

Futurystyczny pojazd może rozwijać prędkość około 110 kilometrów na godzinę. Wyposażony jest w panele słoneczne i pojemne akumulatory. Ma długość ponad 8 metrów, a szeroki jest na niemal 4 metry. Jego wysokość to około 3,5 metra. Waży 2250 kilogramów.

Przypominający Batmobile pojazd to wspólne przedsięwzięcie firmy Parker Brothers Concepts oraz Centrum Kosmicznego Kennedy'ego, które jest własnością NASA, ale prowadzone jest przez prywatnego kontrahenta i współpracuje ściśle z agencją kosmiczną. Kompleks turystyczny Kennedy’ego nie jest finansowany z amerykańskiego budżetu. Projekt ma na celu zainspirowanie opinii publicznej tematem eksploracji przestrzeni kosmicznej i podróży międzyplanetarnych, szczególnie jeśli chodzi o planowaną przez NASA podróż na Marsa.

Pojazd przywodzący na myśl filmy z Batmanem został pokazany na wystawie „Summer of Mars”, która miała miejsce kilka dni temu. Jednak nienazwany łazik nigdy nie będzie przemierzał pustkowi Czerwonej Planety. To pojazd stworzony do celów edukacyjnych oraz do realizacji programów popularnonaukowych. Jednak został zbudowany tak, by spełniać wszystkie wymagania stawiane przez NASA.

Źródło: Business Insider, fot. Parker Brothers Concepts