Dodano: 13 marca 2018r.

„W stronę nieba” – dla zaczynających przygodę z astronomią

„W stronę nieba. Interaktywna szkoła astronomii” to pozycja skierowana dla wszystkich tych, którzy są na początku swojej przygody z astronomią, ale nie tylko. Książka Andrzeja Branickiego w przystępny sposób objaśnia najważniejsze zjawiska i składniki wiedzy astronomicznej bez typowej dla podręczników bezduszności.

W stronę nieba

„W stronę nieba. Interaktywna szkoła astronomii” to książka Andrzeja Branickiego, którego wcześniejsza publikacja „Na Własne Oczy” okazała się bestselerem. Branicki to nauczyciel akademicki i niestrudzony popularyzator astronomii. W swojej ostatnie książce potrafił w jasny i czytelny sposób przedstawić elementarną wiedzę astronomiczną. Wszystko okraszone ilustracjami i oszałamiającymi fotografiami.

Dzięki pozycji „W stronę nieba. Interaktywna szkoła astronomii” poznamy wiele ciekawych rzeczy związanych z astronomią. Dowiemy się m.in., jak znaleźć na nocnym niebie planety oraz inne obiekty czy jak określać orientację płaszczyzny orbity Ziemi. Poznamy budowę teleskopów, metody odkrywania egzoplanet oraz historię naszego kosmicznego otoczenia.

„Poprzez niepowtarzalną formę prezentowania wiedzy Autor nie uczy wprost. Prowokuje Czytelnika do poszerzenia wiadomości, dzięki samodzielnym obserwacjom, refleksjom i przemyśleniom. Poszukiwanie formy, to cecha charakterystyczna dla sztuki, dlatego też Autora z czystym sumieniem można określić mianem artysty, a jego najnowszą książkę prawdziwym arcydziełem w dziedzinie popularyzacji astronomii.” – tak na temat nowej książki Branickiego napisał dr hab. Maciej Mikołajewski -Redaktor naczelny dwumiesięcznika Urania oraz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Astronomicznego.

“Andrzej Branicki, nauczyciel i popularyzator wiedzy astronomicznej, zmusza czytelnika, aby wreszcie podniósł głowę i na nowo przyjrzał się barwie nieba i wielu innym, obecnym w świecie, cudownym zjawiskom, których w codziennej bieganinie zwyczajnie nie dostrzega. Autor nie tylko pomaga je dostrzec, ale też objaśnia ich naturę i pozwala lepiej zrozumieć. Lektura obowiązkowa dla każdego miłośnika astronomii – i nie tylko” – to z kolei fragment recenzji serwisu Nauka w Polsce PAP.

Razem z autorem zapraszamy do niezwykłej wędrówki poza horyzont, z której wrócisz bogatszy o nowe, niezwykłe doświadczenia. Książkę „W stronę nieba. Interaktywna szkoła astronomii” można zakupić na stronach księgarni PWN.